Gå til innhold
  • Bli medlem

Tentipi Safir 9 BP - LAVVO


Stein Lyseng Østad

Anbefalte innlegg

Annonse

Siden du ser på Tentipi antar jeg det er snakk om basecamp og ingen store krav til vekt? Jeg har ikke Tentipi selv, men vet det er meget bra greier, så om økonomi ikke er noen faktor hadde jeg gått for denne modellen.

Som varmekilde ville jeg kikket nærmere på: https://www.gstove.no/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt denne til speiderbruk i noen år nå. Kvaliteten er god, eneste registrerte skader så langt er at alle kompresjonsremmene på sekken er røket (mishandling...) og selve drageren på glidelåsen er røsket av. 

Vil tippe ventilasjonssystemet fungerer bedre med en bruker enn 40 - 50 som skal knote det til. Tentipi har gode plugger, bare pass å ikke treff en rot - da før du dem neppe opp uten spesialutstyr... Om den er verdt dobbelpris av f.eks. Nordtro sine er en annen sak, Nordtro har bedre bæresekk.

Gstove støttes. Men du trenger ca 1,5 meter+ med ekstra rør for å få nok høyde i forhold til de ovnene leveres med. Det gjør at du må ha ganske mange rør på utsiden av ovnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får tro at Tentipi sin passer rett inn, men den koster også det dobbelte av en G-stove, for den prisen får du full pakke fra G - stove med vannvarmer, ekstra rør, oppheng, vifte og bakerovn mm - om det er interessant.

Gulv: gulv er fint om du ligger på våt mark, men det blir fort grapsete (men husk at referansepunktet mitt er hard bruk av speidere i 10 - 16 års alderen.) Vinterstid er gulvet mindre nyttig, spesielt om du får lagt bjørkeris på gulvet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.