Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor til fra Kristiansand?


terræntrolden

Anbefalte innlegg

Hejsa!

Jeg er så småt ved at planlægge sommerens tur, lidt sent, men har først fået fastlagt ferien nu.

Der er jo kommet den her nye færge rute - Master ferries - fra Hanstholm til kristiansand og det tager kun to timer. Faktisk kan jeg være i Norge på 3 timer :lol::lol: fedt.

Jeg vil høre om der nogen der kan fortælle om nogle gode vandreområde i nærheden af kristiansand som kan nås med offentligt transport middel. Er vand til at vandre, men kan også godt lide at nyde det ldit, så dagsetapper på ca 15 - 18 km er passende. Antal dage er ikke fastlagt helt endnu-

PS: Har søgt på nogle links omkring rejseplanlægning angående tog og bus i Norge, men uden held, nogen her der kender nogle.

Havde egentlig overvejet Femundsmarka, men har droppet det igen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Er også godt fornøyd med det nye ferjetilbudet! Lettere å dra til Danmark for å bunkre vin og øl nå :lol:

Fra Kristiansand er det bussforbindelse opp Setesdalen. Det greieste er kanskje å ta bussen til Haukeliseter. Herfra har du Hardangervidda i nord, og Setesdalsheiene i sør. Bussen går 0845 fra Kristiansand. På Haukeli må du bytte buss, deretter ankommer du Haukeliseter. Det tar drøyt 6 timer alt i alt.

Bussoversikt

http://www.nbe.no/nbeweb/show.do?action=1&page=196&FraHp=Kristiansand&TilHp=Haukeliseter&B1.x=0&B1.y=0 -

http://www.haukeliseter.no/ - Turplanlegger --> Velg et turområde --> Setesdalsheiene eller Hardangervidda - Det skulle gi et oversiktskart med hytter, ruter og avstander.

Lykke til med planleggingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.