Gå til innhold
  • Bli medlem

Nytt kompass. Brunton Boss 50M?


Gjest Mareng

Anbefalte innlegg

Jeg har mistet mitt gamle trofaste Silva Expedition S kompass. Dette hadde klinometer, justering for misvisning, speil, og var fint å betjene med votter.

Jeg trenger ett nytt, hvilke skal jeg kjøpe?

Ett nytt silva expedition S koster jo 700kr, dyrt.

Brukås har dette kompasset: https://brukas.no/brunton-kompass-boss-50m-klinometer.html

Det heter Brunton boss 50M, og ser ut til å ha alle funksjonene jeg ønsker. Er det mulig å betjene med votter? Er det ett bra kompass?

Andre forslag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikkje erfaring med Bruntonkompass. Er veldig nøgd med Suunto, har kompass frå MC-2 serien. 

Desse har litt ulik prising alt etter kva funksjonar du vil ha, til dømes om du vil ha kompass berre for nordleg halvkule eller om det også skal verke på sørleg osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.prisjakt.no/product.php?p=1112243

Kan se ut som dette er en eldre modell, hvis du søker på kompasset du hadde på prisjakt kommer det opp to alternativ, bare med et nummer i slutten som skiller? Jeg kjøpte uansett mitt for 449,- på XXL, men jeg finner det ikke på nettbuttikken deres. Men mulig de har igjen x antall i lokal butikk? 

Ellers så har du jo gode priser i DNT sin nettbutikk om du har medlemskap i turistforeningen

5a951139a8788_ScreenShot2018-02-27at09_04_33.png.50439806c537bfe7e60ac7fe784c15ba.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de billige kompassene til Brunton, så tror jeg bare Truarc 3 er noe å ha. Les gjerne kritiske anmeldelser på Amazon. 

 

Og merk at Truarc 3 er et utpreget "turistkompass" uten f.eks. selvlysende prikker. Det eneste dette kompasset har for seg, er at det er billigste kompass med global nål. 

 

De svinedyre modellene til Brunton skal være bra. De billige modellene vil jeg vurdere i hvert enkelt tilfelle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk.

GLEDELIG NYHET! Jeg fant igjen kompasset mitt!

Så da kommer jeg forhåpentligvis til å ha Silva Expedition S i mange år til ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett rimelig Brunton kompass. Det virker helt greit og jeg har ingenting å klage over, men av en eller annen grunn virker det simpelt ved siden av Suunto og Silva.

Det Brunton Boss 50M kompasset lenket til over hadde jeg styrt langt unna. Lokket ser ut som om det kommer til å brekke i det øyeblikket du ser på det sideveis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.