Gå til innhold
  • Bli medlem

Multiløsning - vanntett beddding!


Tor-Erik-L-77

Anbefalte innlegg

Annonse
16 timer siden, Mareng skrev:

Så, du bare trekker ut halve teltstangen, ruller sammen, legger øverst i pulken, og lukker igjen? Teiper du de andre stangleddene?

Det enkle er ofte det beste...

Det kommer litt an på hva slags tur det er om jeg gidder å tape. Er det i skogen gjør jeg det aldri. Der blir ikke vinden så hard at det er nødvendig å styre med taping, synes jeg. Jeg drar ikke stanga ut av kanalen, jeg tar enden ut av "koppen", og finner skjøten midt på teltet. Denne drar jeg fra hverandre mens den ligger inni, og så bretter jeg hele greia dobbelt. Alle barduner legges inni, og jeg ruller sammen med stengene innerst (Har tunnelltelt. Vet ikke hvordan dette ville fungere med kuppeltelt..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Lompa skrev:

Det kommer litt an på hva slags tur det er om jeg gidder å tape. Er det i skogen gjør jeg det aldri. Der blir ikke vinden så hard at det er nødvendig å styre med taping, synes jeg. Jeg drar ikke stanga ut av kanalen, jeg tar enden ut av "koppen", og finner skjøten midt på teltet. Denne drar jeg fra hverandre mens den ligger inni, og så bretter jeg hele greia dobbelt. Alle barduner legges inni, og jeg ruller sammen med stengene innerst (Har tunnelltelt. Vet ikke hvordan dette ville fungere med kuppeltelt..).

På mitt telt vil et slik arrangement bli 180-190 cm langt, lurer på om man kunne gjøre det samme med bare å knekke 2 ganger. Da ville man komme ned i 120 og plass inni pulken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kjell Iver skrev:

På mitt telt vil et slik arrangement bli 180-190 cm langt, lurer på om man kunne gjøre det samme med bare å knekke 2 ganger. Da ville man komme ned i 120 og plass inni pulken..

Når jeg tenker meg om så gjør jeg jo det. Glemte å skrive det i sted. Når jeg tar stanga ut av koppen, så kommer enden på stanga ut av stangkanalen av seg selv. Da tar jeg de to nederste leddene og bretter inn. Så tar jeg midten inni kanalen. Da blir det kort nok til å ligge inni min Fjellpulken 144. Stengene spretter sammen av seg selv når jeg tar dem ut (selv om strikken ikke er like god i kulde). Jeg har kappet mine stenger litt for å senke teltet, og har samtidig strammet strikken litt mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Spør her i stedet for å opprette en ny tråd. Ser at Piteraq Arctic Bedding HD er 185*55 cm og XL-versjonen er 200*67. Jeg bruker bamse + reinskinn + Isbjørn-sovepose, og planlegger å få plass til dunjakke på topp. Bamse er 60*186. Noen som har noen formening om det allikevel bør gå bra med den minste beddingen? Går med Parispulk med Fjellpulken 155 L pakksekk, så vil helst slippe å ha altfor svær bedding på topp, da pakksekken bare er 120-130 cm lang omtrent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, foroll skrev:

Noen som har noen formening om det allikevel bør gå bra med den minste beddingen?

Det går bra, du får fint plass til bamseunderlag. Jeg bruker bamse underlag, oppblåstbart thermarest og dobbel sovepose, og med det oppsettet er det ikke spesielt trangt, og fremdeles litt plass til andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.