Gå til innhold
  • Bli medlem

Baksing i HØY snø med pulk og godt humør


Isak Knutsen

Anbefalte innlegg

Annonse
7 timer siden, Memento mori skrev:

Vil anbefale regobs og varslinger derfra. Ligger mye info om is der. Kjente områder med svak is er også merket. 

Ja, har faktisk sett på regobs før, veldig nyttig! Tok ingen sjanser, så jeg holdt meg mest på land... ikke særlig gøy å dette gjennom isen når man er langt fra folk uten dekning;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Isak Knutsen skrev:

Ja, har faktisk sett på regobs før, veldig nyttig! Tok ingen sjanser, så jeg holdt meg mest på land... ikke særlig gøy å dette gjennom isen når man er langt fra folk uten dekning;)

Jeg kan røpe at det ikke er noe særlig mer gøy å gå gjennom isen nær folk med dekning.... 

;-)



(Så ta solide forholdsregler)

 

  • Liker 1
  • Hehe 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Espen Ørud skrev:

Jeg kan røpe at det ikke er noe særlig mer gøy å gå gjennom isen nær folk med dekning.... 

;-)



(Så ta solide forholdsregler)

 

Hehe, nei det kan jeg tenke meg! Tror vi kan slå fast på at det aldri er gøy å dette gjennom isengrinning face Viktig å alltid være på den sikre siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, turthomas skrev:

Ser ut som dere bruker kortfeller? Min erfaring er at de funker på harde ubderlag slik som vidda etc. Langfeller er det som gjelder i løssnøen

Ja, vi brukte kortfeller. Har ikke kjøpt meg langfeller enda. Tror nok du har rett i at langfeller fungerer bedre i løssnøen ja, men kortfeller er ihvertfall bedre en ingen feller;) Jeg gikk egentlig mest på truger... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng

En skikelig god langfell i mohair med full bredde på midten griper 2-4 ganger bedre i løssnø enn en kortfell i syntet, og glir dobbelt så bra!

Veldig fin film Isak, jeg likte denne veldig godt 👍

Etter min personlige smak synes jeg denne var en stor opptur fra dine tidligere filmer, som jeg synes har vert korte, raske, skifter fort mellom bilder og alt for mye og høy musikk. (Men det er nok mange som mener det motsatte også :) )

Tenker der var deilig å få levert Cola etter så mye blodslit! :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3/4/2018 den 11.16, Isak Knutsen skrev:

Har akkurat laget en video fra denne turen, ble mange heftige diskusjoner, mye vakker norsk natur og vanvittige opplevelser! Sjekk den ut her:

Abonner gjerne på kanalen min for flere slike videoer her;)

 

 

Nå begynner det å bli så bra at ved veldig små justeringer kan dette bli veldig proft amatør nivå. Dette er uten tvil det beste jeg har sett fra din kant, og du begynner virkelig å mestre de mange mulighetene som finnes i film. Men du gjør fortsatt et par (pirkete) feil som kanskje virker kult/fancy, men trekker litt ned på helhetsinntrykket. 

Det finnes mange måter å fade inn og ut i nye bilder/klipp, men fallende kamera osv, skaper mer forstyrrelse enn glede for øyet. Jeg ville styrt unna alle slike gimmick effekter. Fade inn og ut (rema 1000 prinsippet) 

Noen ganger føler jeg at du prater/forteller for at du føler du "må" si noe... Husk dette er film, å et bilde/film sier mer enn tusen ord. Å fortelle at du nå setter opp teltet, for så å vise det er smør på flesk. Fortell heller at dere nå har rigget til camp, og er klare for køyen... eller vis det med bare film uten tale.

Måten du spiller på kompisen din, samt den utrolig avslappa holdningen og naturlige dette blir av filmen er ekstremt bra. Spill på han videre i slike filmer så lenge dere begge er på tur. Det samme med innslaget fra faren din. Utrolig bra og gjør veldig mye for helhetsinntrykket. 

En annen ting ting som er veldig viktig, men som avhenger veldig av hvem du prøver å nå fram til med filmen. Det er lengden. Mellom 5 og 10 minutter er maks av hva en YouTube film bør være. 30 min er alt for langt for folk flest, å de vil spole/hoppe over mye av det flotte arbeidet du har lagt ned i denne filmen. Et triks til å komme forbi dette er å lage del 1 og del 2 av filmene dine. Da blir publikum lurt til å se like mye, men unngår å hoppe over deler av filmen. Når man er på en slik tur, er det veldig mye råmateriale, å det er ekstremt vanskelig å være selvkritisk eller unngå å ta med mye for det formidler gjerne gode ting fra turen. Her finnes det mange teknikker en kan benytte seg av. Du må finne de som passer deg.

Takk for turen.... Utrolig imponert over kvaliteten du leverer på denne filmen, blir spennende å følge med videre.  

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng
6 minutter siden, tshansen skrev:

Mellom 5 og 10 minutter er maks av hva en YouTube film bør være. 30 min er alt for langt for folk flest, å de vil spole/hoppe over mye av det flotte arbeidet du har lagt ned i denne filmen.

Kommer an på hva slags film man lager, for der er jeg helt uenig. Når det gjelder turfilmer, synes jeg 30 minutter til 1,5 timer er passelig.

Se eks peter perssons kanal (Tv-materiale - Proff kvalitet!). De skikkelige turfilmene der er så lange. (De korte er tester og slikt).

Det beste fra friluftsamatørene, ute-avdelingen, pål tørud mv. Er også 30 min+

Disse korte filmene, de synes jeg som regel Legger seg i haugen av uinteressante «snutter», jeg får ikke tid til å «bli med på turen» før den er over...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Mareng skrev:

En skikelig god langfell i mohair med full bredde på midten griper 2-4 ganger bedre i løssnø enn en kortfell i syntet, og glir dobbelt så bra!

Veldig fin film Isak, jeg likte denne veldig godt 👍

Etter min personlige smak synes jeg denne var en stor opptur fra dine tidligere filmer, som jeg synes har vert korte, raske, skifter fort mellom bilder og alt for mye og høy musikk. (Men det er nok mange som mener det motsatte også :) )

Tenker der var deilig å få levert Cola etter så mye blodslit! :lol: 

Da blir langfeller prioritet til neste snø-tur;) 

Gøy du likte videoen! Ble ganske lang i forhold til de andre jeg har laget... men det er jo gøy å vise litt mer fra turene også. Kommer nok til å variere mellom slike lange, rolige og humoristiske og andre litt kortere, raskere videoer. Det er jo forskjellig hva folk liker, og helt umulig å lage videoer alle synes er perfekte;) 

Ja, den Colaen smakte legendarisk!thumbs up sign

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, tshansen skrev:

Nå begynner det å bli så bra at ved veldig små justeringer kan dette bli veldig proft amatør nivå. Dette er uten tvil det beste jeg har sett fra din kant, og du begynner virkelig å mestre de mange mulighetene som finnes i film. Men du gjør fortsatt et par (pirkete) feil som kanskje virker kult/fancy, men trekker litt ned på helhetsinntrykket. 

Det finnes mange måter å fade inn og ut i nye bilder/klipp, men fallende kamera osv, skaper mer forstyrrelse enn glede for øyet. Jeg ville styrt unna alle slike gimmick effekter. Fade inn og ut (rema 1000 prinsippet) 

Noen ganger føler jeg at du prater/forteller for at du føler du "må" si noe... Husk dette er film, å et bilde/film sier mer enn tusen ord. Å fortelle at du nå setter opp teltet, for så å vise det er smør på flesk. Fortell heller at dere nå har rigget til camp, og er klare for køyen... eller vis det med bare film uten tale.

Måten du spiller på kompisen din, samt den utrolig avslappa holdningen og naturlige dette blir av filmen er ekstremt bra. Spill på han videre i slike filmer så lenge dere begge er på tur. Det samme med innslaget fra faren din. Utrolig bra og gjør veldig mye for helhetsinntrykket. 

En annen ting ting som er veldig viktig, men som avhenger veldig av hvem du prøver å nå fram til med filmen. Det er lengden. Mellom 5 og 10 minutter er maks av hva en YouTube film bør være. 30 min er alt for langt for folk flest, å de vil spole/hoppe over mye av det flotte arbeidet du har lagt ned i denne filmen. Et triks til å komme forbi dette er å lage del 1 og del 2 av filmene dine. Da blir publikum lurt til å se like mye, men unngår å hoppe over deler av filmen. Når man er på en slik tur, er det veldig mye råmateriale, å det er ekstremt vanskelig å være selvkritisk eller unngå å ta med mye for det formidler gjerne gode ting fra turen. Her finnes det mange teknikker en kan benytte seg av. Du må finne de som passer deg.

Takk for turen.... Utrolig imponert over kvaliteten du leverer på denne filmen, blir spennende å følge med videre.  

Tusen takk! Gøy du likte videoen;)

Som jeg skrev i en tidligere kommentar i denne tråden kommer jeg til å variere mellom å lage slike lange videoer og andre kortere videoer. Grunnen er fordi det er veldig forskjellig hva folk liker. Når man lager videoer som jeg gjør må man hele tiden velge hvilken målgruppe man vil nå. Folk i min alder vil gjerne ha korte, raske videoer, gjerne med mye musikk og effekter. Mens voksne ofte vil ha lenger, roligere videoer uten særlig mye effekter og musikk. Derfor gjelder det å variere;) Bare for å gi litt bakgrunns info så hadde jeg 15 timer med rå-film etter denne turen (filmer litt mer en folk flest på tur...), så jeg tok vekk det meste kan du si;) Men jeg er enig at jeg sikkert kunne ha kuttet bort noe til.  

Enig i at det er gøy å ha kompisen min Simon med i filmene, han blir nok med mye fra nå da vi to skal begynne å gå Norge på langs til sommeren sammen. Gøy å ha en å tulle med:)

Igjen, gøy du likte videoen og kult at du følger med! Allerede flere videoer på gang og mange kule planer for året som kommer...grinning face

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne
  • Heriks fjernet fremhevingen av denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.