Gå til innhold
Mayhassen

Fiske i Veo (ved Glitterheim)

Det er 4453 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

Er det noen som veit om det er greit med fisk i Veo( ved Glitterheim) Skal ligge i telt der en stund så jeg lurte på om det er gode muligheter til å leve av fisk der? Eller er det lurt å ta med mat innover?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved Glitterheim er det ikke mye fisk i Veo, du må nok lengre ned om du skal klare å fø deg selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, det var det, da. Det er en tidligere tråd om samme emne her på forumet, som heller ikke avstedkom særlig matnyttig informasjon. Da regner jeg med at det bare er å starte fra tunnelinntaket der elva føres til Tesse og fiske seg oppover, i første omgang mot nasjonalparkgrensa. Det blir jo noen kilometer med elv, og ofte er det slik med fjellelver

at fisken ikke biter før på kveldinga (selv om det i grumsete Veo muligens kan være annerledes.)

Hvis vi ikke får fram mer informasjon, har jeg tenkt å sjekke ut noe av dette området nærmest "i blinde" i løpet av sommeren, og hvis du har tenkt på det samme kan vi jo formidle våre erfaringer til hverandre, enten her eller via PM?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med fiske nedenfor tunnelinntaket? Veo er liten der men klar og fin og uten breslam.

Det er mange andre steder jeg heller ville lagt en fiskecamp i Jotunheimen en ved Veo overfor tunnelinntaket.

T

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

på denne tråden er det forresten et bilde av Veo et par kilometer forbi inntaket:

Skjult lenke - logg inn for å se den

dette er et velig fint strekk, men på varme dager er det null sikt pga breslam

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hva med fiske nedenfor tunnelinntaket? Veo er liten der men klar og fin og uten breslam.

Det er mange andre steder jeg heller ville lagt en fiskecamp i Jotunheimen en ved Veo overfor tunnelinntaket.

T

Det er riktig at elva nedenfor tunnelinntaket er klar og fin ettersom den dannes av sidebekker i området. Den første biten er den liten, grunn og stri, menn den legger på seg etterhvert, og siste delen fra et stykke ovafor Veolisetra og nedover mot åmøtet med Sjoa er det mange fine kulper og loner, selv om mange av dem er litt vanskelig å komme ned til pga at elva går i juv. Ikke spesielt stor fisk, men fin, feit steikfisk som er helt fantastisk på smak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
på denne tråden er det forresten et bilde av Veo et par kilometer forbi inntaket:

Skjult lenke - logg inn for å se den

dette er et velig fint strekk, men på varme dager er det null sikt pga breslam

jeg glemte at man må være registrert bruker for å se bilder på fiskenett.com...

post-354-133474426286_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott bilde - jeg var inne og titta på versjonen på fiskenett.com (er registrert der fra før) - og elva ser jo fin og blå og ikke så breslampåvirket ut her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Flott bilde - jeg var inne og titta på versjonen på fiskenett.com (er registrert der fra før) - og elva ser jo fin og blå og ikke så breslampåvirket ut her.

Du må nesten bare tro meg på at det vær veldig dårlig sikt i elva :wink:

For å si det sånn, så var det totalt uaktuelt å hente drikkvann fra den :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er 4453 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.