Gå til innhold
  • Bli medlem

Kråmvik til Haukeliseter


Tarjei

Anbefalte innlegg

Det er kanskje ikke den vanligste turen på Hardangervidda, men er det noen som kjener området vest for Møsvatn og sør for Kvenna?

Er det noen av sideelvene til Kvenna som kan være vanskelig å krysse?

Hvordan er det med fisket? Det er jo ganske høytliggende og skrint. Jeg ser det er salg av fiskekort i Rauland statsalmening, men hva med resten av området? Jeg har forstått det slik at et stort område nord for Bitidalsvatnet og vest for Møsvatn er privateid, stemmer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg har forstått det slik at et stort område nord for Bitidalsvatnet og vest for Møsvatn er privateid, stemmer det?

Det stemmer ja. Dette er det mye omtalte Vestre Vollane. Fisket kan være svært bra hvis du er heldig. Kryssing av sideelvene er ikke vanskelig, men hvis det er mye vann kommer du ikke tørrskodd over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med fisket? Det er jo ganske høytliggende og skrint. Jeg ser det er salg av fiskekort i Rauland statsalmening, men hva med resten av området?

Vinje kommune har også et område der det selges fiskekort - Berunuten Vest. Sør for Kvenna og nord for Songavassdraget. Det er relativt lite tilrettelagt i dette området. Få merkede stier, og lite ferdsel etter det jeg erfarte den ene gangen jeg var området. Ble dog lite fisk på undertegnede. Om du er på jakt etter en tur med lite folk så kan det absolutt anbefales.

http://www.vinje.kommune.no/default.asp?uid=1024

Kan ellers varmt anbefale Tore Qvenild: Hardangervidda - Fiske og Fjelliv. Dyr bok, men du kan jo alltids låne/bestille den på biblioteket.

http://www.bokklubben.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=1336281 - omtale her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, takk for gode svar!

Det er ikke Vestre Vollane vi skal starte turen i, men et område litt lengre sør (mellom Bitdalsvatnet og Skinvatnet(?)). Tror jeg må ringe Vinje kommune og forhøre meg om dette området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.