Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

For de av oss som er litt sykkelinteressert så går årets sykkelhelg av stabelen 2 - 4 mars, Bike Expo 2018 på Hellerudsletta (Skedsmo).

Bike Expo 2018 vil dekke Sport & tur samt hverdagssykling. Helse og miljø, utstyr og tilbehør. Riders Lounge og diverse foredrag med tema over et bredt spekter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

Bike Expo 2018 åpner på Hellerudsletta i morgen. Mange forhåpentligvis gode foredrag gjennom hele helgen.

Sjekk gjerne programmet for å finne noe som pirrer nysgjerrigheten din. For min egen del er det Henrik Alpers i morgen, krysse USA 5600 km på 30 dager med 5 kg utstyr. Lars Erik Sira på lørdag og søndag om planlegging og gjennomføring av Norge rundt på Sykkel. På søndag er det Mikkel Soya Bøstad som tar for seg blandingen av friluftsliv og sykling, altså villmarks sykling. 

Skulle gjerne hørt på de alle tre, men må nøye meg med en av dagene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Skulle gjerne hørt på Alpers :) Får kjøpe bladet Landevei. Ang dekk, brukte han Schwalbe G-One Speed 35mm, som er er et solid og svært lettrullende dekk - står på min ønskeliste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Jan@ skrev:

Skulle gjerne hørt på Alpers :) Får kjøpe bladet Landevei. Ang dekk, brukte han Schwalbe G-One Speed 35mm, som er er et solid og svært lettrullende dekk - står på min ønskeliste!

Skulle gjerne hørt han jeg og, men har ikke anledning til å besøke messa i morgen, særlig siden jeg ikke finner noe fra denne turen på nett. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var besøket på BikeExpo gjennomført. Mye fint å se og prøve og noe utstyr var også til salgs. Dessverre, men ikke overraskende var det overhodet ikke noe å finne om tursykling og sparsomt med såkalt BikePacking. Altså traff det ikke helt for meg.

Jeg skal innrømme at jeg hadde håpet på noe Touring/BikePacking hos noen av utstillerne med sykler og utstyr, men jeg var hovedsakelig på messa for å få med meg foredraget til Lars Erik Sira.  Han skuffet ikke og holdt et veldig fint foredrag om sin 76 dager lange Norges tur. For meg som liker den type sykling og tur var dette midt i blinken.

IMG_0341.thumb.JPG.10e2bc22cb2a193686398be98d467417.JPG

Han holder foredrag i morgen også, så dersom noen leker med tanken om litt tursykling til sommeren så kan man få litt inspirasjon der. Han har også skrevet bok fra turen. En personlig og liketil fortelling om oppturer såvel som nedturer på en lang sykkeltur gjennom vårt langstrakte land. IMG_0339.thumb.jpg.0b8cf59ab5eec2f0a9b628a982e01e32.jpg

 

IMG_0342.JPG

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.