Gå til innhold
  • Bli medlem

Er fjellreven stubben stor nok?


akselsen

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg vurdere å gå til innkjøp av en fjellreven stubben sekk med sidelommene. Sekken har alt jeg ønsker bortsett fra at jeg er skeptisk til om den blir stor nok. Jeg har gått til innkjøp av ultralight utstyr og lurer på om sekken blir stor nok til helgeturer med overnatting i skogen. Den må hovedsaklig kunne romme sovepose, liggeunderlag, tarp og kjele/stekepakke for matlaging. Som sagt er soveposen og liggeunderlaget blant det letteste du kan få. Utover dette så må sekken romme mindre ting som vil være nødvendig ved en natt eller to i skogen. Jeg har ikke sett sekken på ordentlig da det ikke finnes noe utsalg som jeg vet om i trondheim så hører gjerne fra noen som har sett sekken. Synes den ser mye større ut på bilder enn hva den angitte litersmengden tilsier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig det er noe jeg misforstår, men hva er poenget med å kjøpe så lett utstyr som mulig og så velge en «knøttliten», men tung (2,2kg) sekk?  Det finnes vel hundrevis av sekker som er bedre egnet til tursekker for overnatting enn denne stolsekken (som er perfekt om man driver med isfiske eller harejakt)?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget med at jeg kjøpte lettvektsutstyr var ikke hovedsaklig pga vekta men pga volum. Som regel er lettvektsutstyr mye mindre og lettere å pakke sånn at man ikke behøver like stor sekk. Hadde lyst på denne sekken pga at jeg er fan av sidelommene noe som det er som er sjeldent i dag. Sekken har likesom alt jeg leter etter bortsett fra å være 40 liter. Men i går kjøpte jeg meg en annen sekk så det blir ikke aktuelt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte lenge på om jeg ville kjøpe en Fjällreven Abisko Friluft med 35L eller 45L, men heh, så fant jeg min gamle 85L ryggsekk fra speidern med magebelte og greier i skapet, så da gadd jeg ikke kjøpe en ny ryggsekk. :D 

Jeg ville uansett sånn i første omgang ha laget meg en definitiv utstyrsliste for å få en klar ide om akkurat hvor mange ting en tror en vil ha med på tur i alle tilfelle.

Jeg tror at f.eks en tykk genser til være noe som tar opp mye plass i en sekk, hvis man hadde en slik genser liggende.

Endret av Epletre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.