Gå til innhold
  • Bli medlem

Vind/fjellvott


Lar5

Anbefalte innlegg

Lurer på ett par nye, har forsvarets i sekken nå, men det er nå litt dust med skytefinger og camo. Men de koster lite, om man ser litt enkelt på det.. 

  Har prøvd hestra sin fjellvott, men den var jammen kort:-o Den har heller ikke tapede sømmer.   Så, noen tips? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 timer siden, Lar5 skrev:

Lurer på ett par nye, har forsvarets i sekken nå, men det er nå litt dust med skytefinger og camo. Men de koster lite, om man ser litt enkelt på det.. 

  Har prøvd hestra sin fjellvott, men den var jammen kort:-o Den har heller ikke tapede sømmer.   Så, noen tips? 

Eg personleg likar Hestra Pullover mitt betre enn fjellvotten, den er lenger, og gtx. Den er framleis ikkje så tett som Bergans sin dermizax, mem sistnevnte synes eg er håplaust smal 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har forsvarets selv. billig løsning men synes vottene har dårlig passform. I tillegg trenger jeg ikke skytefinger.

Skaffet derfor et par Black Diamond Mercury Mitt. De er vanntett med uttagbar innervott. Innervott har eget "rom" til pekefinger, men de er store nok til at jeg også kan ha alle samlet. Dette er dog en veldig varm vott så den fungerer best i lav aktivitet og når det er veldig kaldt. Jeg bruker som regel litt tynnere votter når jeg går og bruker BD vottene i ro. Også brukt de til alpint, de var digg å ha når det var 22 blå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker eVent-votter (eVent er en konkurrent til gore-tex) uten noe fyll. Disse holder vann og vind ute. Under bruker jeg litt forskjellige ting alt etter behov. Innerst har jeg så og si alltid en tynn ullhanske/vott. Som mid-layer bruker jeg enten en tykk og lett dunvott som er suuupervarm, en tykk fleece-vott eller en tykkere hanske. Veldig fornøyd med løsningen. Jeg tar bare av det midterste laget når jeg skal gå, så holder jeg varmen i de fleste temperaturer og blir heller ikke for varm ved høy aktivitet.

 

Det finnes flere varianter av de løsningene jeg har gått for, men hvis er interessert finner du mine valg her:

https://mountainlaureldesigns.com/product/event-rain-mitts/

eVentRainMittGrip.jpg

 

https://www.blackrockgear.com/product-page/original-foldback-mitts

file.jpg

https://mountainlaureldesigns.com/product/event-rain-mitts/

eVentRainMittGrip.jpg

 

 

Finner ikke frem til de merinoullvottene jeg bruker innerst, men det bør være lett å finne på en sportsbutikk. Er bare noen veldig tynne noen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.