Gå til innhold
  • Bli medlem

Adkomst Hardangervidda østfra.


rayun

Anbefalte innlegg

Trenger tips her folkens,

Legg kartet på gulvet, eventuelt bruk PC og tenk deg en linje mellom Noresund og Kinsarvik.

Sett at du så skulle bruke beina, full oppakning og så gå fra øst mot vest. Hvilken rute ville du valgt for med minst mulig energibruk å entre Hardangervidda for et godt utgangspunkt videre vestover?

Egne erfaringer vil skåre høyt, tett fulgt av synsing i alle varianter:-D  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
11 minutter siden, Heriks skrev:

Tenker du Noresund Krødsherad? Jeg kan gå rett på synsing .. Noresund --> Eggedal --> Borgegrend --> Rødberg --> Imingfjell --> Hardangervidda --> Kinsarvik ? Litt kjedelig å følge vei da (Til Imingfjell), men det tar vel minst energi. Rute  

Takk for tips, Ja Noresund I Krødsherad.

Hentet opp rutebeskrivelsen og den er jo ganske rett vest og et bra utgangspunkt videre fra Imingfjell. Men er litt vel kjedelig å følge vei så langt.

Jeg mener å ha lest et sted at det er merket rute fra Norefjell til Hardangervidda. Hvor langt nord denne går før den er over på vidda har jeg ikke funnet ut. Men ser for meg at dette kanskje er et par dagsmarsjer lenger, enn om det var mulig å gå mer rett vest fra start. Skal ikke se bort i fra at en bruker like lang tid på å forsere mange høydemeter selv om ruta er kortere.

Kanskje Norefjell opp og så drei mot Haglebu Prøve å holde høyde og krysse dalføret nord for Rødberg. 

Ellers er jo Imingfjell et glimrende utgangspunkt for turen videre, så bra tips som er notert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, rayun skrev:

Takk for tips, Ja Noresund I Krødsherad.

Hentet opp rutebeskrivelsen og den er jo ganske rett vest og et bra utgangspunkt videre fra Imingfjell. Men er litt vel kjedelig å følge vei så langt.

Jeg mener å ha lest et sted at det er merket rute fra Norefjell til Hardangervidda. Hvor langt nord denne går før den er over på vidda har jeg ikke funnet ut. Men ser for meg at dette kanskje er et par dagsmarsjer lenger, enn om det var mulig å gå mer rett vest fra start. Skal ikke se bort i fra at en bruker like lang tid på å forsere mange høydemeter selv om ruta er kortere.

Kanskje Norefjell opp og så drei mot Haglebu Prøve å holde høyde og krysse dalføret nord for Rødberg. 

Ellers er jo Imingfjell et glimrende utgangspunkt for turen videre, så bra tips som er notert.

Den merka ruta du prater om går vel over Høgevarde og Reinsjøfjell, og kommer ned ved Tunhovd (på nedsiden av Langedrag), ca 2 mil nord for Rødberg? Fin tur etter min mening, hadde heller gått der enn ned til Rødberg over skauen.

edit: Var andre som kom meg i forkjøpet her med turbeskrivelse fra ut, ser jeg nå men :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, enss skrev:

Den merka ruta du prater om går vel over Høgevarde og Reinsjøfjell, og kommer ned ved Tunhovd (på nedsiden av Langedrag), ca 2 mil nord for Rødberg? Fin tur etter min mening, hadde heller gått der enn ned til Rødberg over skauen.

Ja det var nok den jeg hadde lest om en gang, men som jeg ikke husket. Har kikket litt mer på linken fra @Heriks og det ser ut til å være en bra rute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, rayun skrev:

Trenger tips her folkens,

Legg kartet på gulvet, eventuelt bruk PC og tenk deg en linje mellom Noresund og Kinsarvik.

Sett at du så skulle bruke beina, full oppakning og så gå fra øst mot vest. Hvilken rute ville du valgt for med minst mulig energibruk å entre Hardangervidda for et godt utgangspunkt videre vestover?

Egne erfaringer vil skåre høyt, tett fulgt av synsing i alle varianter:-D  

Her trenger jeg en PM

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.