Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp - Rottefella BC-binding løser ut ved belastning


whistler

Anbefalte innlegg

Gikk en liten tur i dag for å gå inn nye skistøvler før en lengre tur om ei uke. Fulgte et scooterspor de første kilometerne og da gikk alt fint. Så fort jeg forlot sporet og begynte å tråkke selv løste bindingene ut, en etter en sikkert 20 ganger før jeg ga opp, snudde og fulgte scootersporet tilbake mot hytta. Det virker som de løser ut så fort jeg må løfte litt og ikke bare sklir bortover.

Hva kan være problemet? Har en teori om at bindingene rett og slett er slitne etter mange års bruk, men kan det være at de nye Alfa Polar ikke matcher helt så det ikke låser skikkelig? De passer perfekt mot bindingen så jeg kan ikke helt skjønne det. Bindinger er jo ikke det mest kostbare, så det kan hende jeg bare må skaffe nye før tur?

Tips og råd mottas med takk.
Standard manuell BC-binding:

IMG_6980.thumb.JPG.847bc57399e5da01be0e7adc109bcb4a.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det du har der er en tidlig utgave av BC som er litt forskjellig fra dagens. En kamerat hadde den typen og den røk på en tur over Hallingskarvet. Det var en metalldel i låsemekanismen som knakk. 

Selv om din skulle la seg reparere ville jeg aldri stolt på den igjen. Bytt den til en ny BC Magnum, skruefestene burde passe i de samme hullene. Bruk epoxylim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Omnilite skrev:

Det du har der er en tidlig utgave av BC som er litt forskjellig fra dagens. En kamerat hadde den typen og den røk på en tur over Hallingskarvet. Det var en metalldel i låsemekanismen som knakk. 

Selv om din skulle la seg reparere ville jeg aldri stolt på den igjen. Bytt den til en ny BC Magnum, skruefestene burde passe i de samme hullene. Bruk epoxylim.

Når du sier det kjennes låsemekanismen litt løsere enn tidligere. Da tror jeg saken er grei. Jeg kjøper nye på mandag 😃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.