Gå til innhold
  • Bli medlem

Osprey Aura ag 65L vs Xena 70L


TVO

Anbefalte innlegg

Annonse
21 timer siden, Trinevo skrev:

Jeg er usikker på hvilken av sekkene jeg skal gå for så håper noen her har noen erfaringer og komme med. Str forskjellen er jo ikke så stor. 

Jeg vet bare at en del backpackere foretrekker Aura for at den angivelig skal ha bedre lufting i ryggen. Selv om jeg personlig mener at dette er mye tull... Man blir klam og våt på ryggen uansett hvilken sekk man velger å gå med :-) Har du muligheten å prøve begge sekkene på? Det kan hende den ene utmerker seg bedre for deg å bære enn den andre. Det ser ut som Xena har bedre hoftesystem. Men dette er bare synsing basert på hva jeg kan se fra bildene. Ospray er jo utrolig komfortable sekker :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger en test av Xena 85 her inne hvis det kan hjelpe. Har herreutgaven Xenith 88 selv og liker bæresystemet svært godt på den. En fordel med Xena er muligens at den har lengdejusterbar rygg. Hvis bæresystemet er mer lik Exos på Aura som det kan se ut som på bilder så er nok Aura mer ventilerende på ryggen og for såvidt også god å bære syns jeg. Skal du ha en svært lett sekk(halv vekt) så er Osprey Exos 58 en mulighet, men dog med færre rom/ åpninger. :-) 

 

Endret av RoyN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.