Gå til innhold
  • Bli medlem

Dunpose fra overskuddsmateriell


Anbefalte innlegg

Annonse

@DROMEDILLA

Jeg kjøpte en slik dunpose i fjor, og den er varm og god. Og prisen er fin :)

Men, den tar mye plass i sekken, selv med kompresjonstrekk, og den veier en del mer enn en "vanlig" sovepose. Den er sånn sett bedre å ha med seg på padletur eller andre turer der plass og vekt ikke er så viktig som når du går med sekk på ryggen.

Håper dette kan være til hjelp :)

Georg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs litt hvilken pose du mener også. De har hatt litt forskjellig der. På den som var på Hellerudsletta solgte dem denne posen her for 400 kr ! https://outdoorvitals.com/collections/all-sleeping-bags/products/summit-20f-800-fill-power-down-sleeping-bag det var ett røverkjøp :-) . Den holder meg varm ned til ett par minus

De solgte også denne http://www.nordiskfritid.no/products/sovepose-fjardun  den var det mye dårligere dun i , men vanntett så en grei pose til tiurleik og sånt der man ligger ute i under åpen himmel

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en slik og den funket helt greit. Brukte den noen netter ute i 3-4 minus. Men du kjenner at det ikke er super kvalitet. Tar ganske stor plass. Syns også det var litt dårlig fordeling av dunet rundt i posen. Det var steder som hadde mye dun og steder som hadde lite. Nå har jeg investert i polheim fra helsport som forøvrig ligger i outleten deres til 4500kr. Det er en skikkelig vinterpose med stor V!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også denne dunposen. Grønn i fargen. Sølvfarget inni.

Sort kompresjonstrekk men en skala på siden som viser limit og komf temp osv.. 

Har brukt den ned til minus 20.

Holder meg god og varm til minus 15. Fryser litt på ryggen i minus 20. (Ligger gjerne på siden eller på magen når jeg sover)

Exped downmat 7 lw som liggeunderlag.

En pose det er vanskelig å få komprimert noe mer enn til 20 l ca.

Kostet i underkant av en tusen lapp og er fornøyd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.