Gå til innhold
  • Bli medlem

Kamerabag til bæring foran på brystet?


groeve

Anbefalte innlegg

Heisann,

Noen som vet hvor man kan få kjøpt noe tilsvarende i Norge? Kameraet er et Fujifilm X-T2, så litt større enn kompakt men mindre enn speilrefleks. Tilsvarende ca Sony A7. 
Hadde vært kjekt hvis det var plass til kamera og ekstra objektiv. 

Bilde: 

Dan-Patitucci-Fstop-camera-chest-bag.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søk etter "snutebag" så finner du mange alternativ. 

Kanskje ikke så mange med plass til ekstra objektiv? 

Ortlieb er helt vanntett med rullelukking og god polstring.

Think thank digital holster er ikke vanntett, men gir raskere tilgang til kamera. 

Hvilken bruksområde ser du for deg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger litt med her, noe slikt hadde egentlig vært interessant (har X-T1 selv) 

Har en Mirrorless Mover 10, som jeg muligens klarer å spenne fast på bryst stroppen eller lignende. Skal gjøre et forsøk på dette å se hvordan det blir. Men nå er vel X-T2 akkurat litt større enn X-T1, så ikke sikkert ditt kamera går ned i denne. 

https://www.scandinavianphoto.no/produkt/1013747648/think-tank/kameraveske-mirrorless-mover-10-pewter?gclid=CjwKCAiA-9rTBRBNEiwAt0Znwz3jYXka_LI0Psdm9KXC_GHM1Aht8db-oj8w9afPO_o3whXzIBeM4RoCJsEQAvD_BwE

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standard liten Prozigma kameraveske hvor skulderstroppen er klipsa av og to karabiner brukes til å feste forran når jeg går med sekk (som på første bilde i tråden).

20180204_192143.thumb.jpg.85fcab910cc96b5cd0b4fe14b1ec8538.jpg

20180204_192205.thumb.jpg.ab09903272774926545050acefdbda3f.jpg

Brukes til mitt gamle Nikon D80 m/linse, en ekstra linse, ekstra batteri, og div småting.

 

  • Liker 2
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Think Tank-utgave. Den har glidelås i front så den kan forlenges nok til å ta i hvertfall min 70-200 uten solblenderen på. Det gjør at jeg faktisk får et ekstra objektiv nedi. (f.eks 70mm Macro) dersom påmontert objektiv ikke er for stort. Dvs et normal eller vidvinkel. 

Ser ca slik ut: https://berminghamcameras.ie/images/detailed/5/Digital-Holster-10-V20-3.jpg


Den benytter jeg som brystmontering for min Canon 5D. Selv om jeg har tungt kamera/objektiv der så synes jeg ikke det merkes så godt til vanlig vandring (Ski/jakt er noe helt annet, da er det mer i veien). Jeg synes det er med å balansere vekten på ryggen litt faktisk...

  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, folkens! 

Jeg var innom et par butikker i Oslo i dag, syns det var litt vanskelig å finne noe som var lite og nett, men samtidig hadde plass til kamera, objektiv og litt ekstra stæsj. 
Fant til slutt en tilsvarende modell, som Espen Ørud har linket til. En Think tank digital holster 10. Den hadde også rikelig med festepunkter på baksiden, samt muligheten til å forlenge "snuten". Tror det skal gå fint å få plass til en vidvinkel e.l. der. 
Fulgte med regntrekk, så den burde duge selv når det regner:) 

Tipp topp, takk for tips :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.