Gå til innhold
  • Bli medlem

K-A J

Anbefalte innlegg

Hei alle primusvenner, jeg har i lengere tid prøvd å få tak i en koreansk Annby L 747. Etter to års leting fikk jeg endelig kjøpt en fra Seol i Korea, disse primusvenner er litt spesielle de har en liten fyrlampe montert på tanken som en heater med før en tenner. Den har også mulighet bytte mellom stillebrenner og bråkebrenner, den er også utstyrt med tankmålet. Den jeg kjøpte er ikke helt i orden, jeg får ikke tent den lille fyrlampe for å heate brenneren, og den mister også trykket ganske raskt. Nå trenger jeg virkelig gode råd for å få min Annby i orden, er det noen av dere som kan hjelpe meg med dette er det gull verdt.

Mvh K-A J

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke peiling, men den er omtalt på ClassicCampStoves.com, så om det ikke dukker opp noe hjelp her i denne tråden, kan det kanskje være verdt å prøve der? https://classiccampstoves.com/threads/my-new-annby-747.29013/

Spoiler

 

Jeg har ikke skaffet meg en parafinbrenner ennå, men en liten japaner ved navn Takei 101 var/er en av maaange aktuelle jeg så på - og storebrødrene 301 og 501 synes å ha den samme fyrlampeløsningen som du nevner - her er 301: 

Tøff sak, men tror det er enklere med rødsprit :) 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Preheater er også brukt hos Primus og optimus, den bruker mye luft fra tanken og forstøver parafinen så det blir som en blåselampe. Jeg antar at her er det noe som lekker.   Prøv å pumpe trykk, og senke den i vann så du kan se hvor lufta lekker ut.

 

dsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dsk, tusen takk for godt tips om å finne hvor lekasjen er, det skal jeg teste ut ila helga. Når det gjelder Primus og Optimus så hviste jeg ikke att disse hadde preheatere, de må i alle fall være skjeldne for jeg har ikke sett slike. Jeg har en samling med forskjellige primuser og lamper, ikke den helt store samlingen men jeg syns det er veldig interesant og givende med gammle primuser. 

Igjen Tusen takk for godt tips og opplysninger

Hilsen K-A J 🌟👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.