Gå til innhold
  1. Tessatroll

Tessatroll

• Lignende innhold

• Av Ernst Hansen
      Har akkurat fått en ny sovepose fra Helsport, en i rago down serien, en dunpose for kalde forhold. Jeg har merket at det er en del områder, under og spesielt langs høyre søm nesten uten dunfyll, der bare det tynne stoffet kjennes mellom fingrene. 
      Vil det sies å være normalt, at dunet forflytter seg eller at posen er sydd slik, eller kan det være produksjonsfeil? 

• Av gla10tur
      Hei. Jeg har tenkt å kjøpe meg en tresesongs sovepose, og har sett for meg en med komforttemperatur på rundt -5 grader. Har sett på Mountain Hardwear sin Laminina z Flame, synes den har grei vekt og pris for mitt bruk (kanskje 10 netter i året). 
      Det jeg er litt skeptisk til er mumiefasongen, som jeg ikke er vandt med. Liker å ha litt plass, helst så man kan trekke beina opp i fosterstilling om det blir kaldt. Lurer derfor på om noen vet hvor romslig Lamina er? Jeg er 170 høy og 70kg.
      Vil gjerne høre andre erfaringer også, om den er å anbefale eller ikke.
    • Av Blaser
      Det har seg slik at jeg muligens har mulighet til å dra innom Cumulus i løpet av denne uken.
      Skjult lenke - logg inn for å se den
      Kanskje så kan jeg få til en god deal
      Har dere noen erfaring med cumulus jakke og evt. sovepose?
      Dvs. er de robuste nok og holder de varmen ?

• Av stenkarlsen
      Jeg har en uvane at jeg kjøper "alt for bra" utstyr. Nå skal jeg ha ny vintersovepose og ser at jeg holder på å gå i samme felle som vanlig. 
      Bruksområdet mitt kommer til å være Sirdalsheiane, Hardangervidda og forhåpentligvis litt lengre ekspedisjoner etterhvert. Regner med temperaturen vil ligge mellom -10 og -25 grader.
      Sitter å vurderer en Cumulus Excuistic 1200 med hydrofobisk dun, men er i tvil om Alaska ikke egentlig er god nok. Noen som har noe erfaring med disse?
      Har også fått med meg at det er mange som snakker om Roberts poser, feks Voyager. Hvordan er kvaliteten på Roberts vs Cumulus?
    • Av hverdagstur
      Vi har med baby på skitur i Nordic cab. For å sjekke at temperaturen inne i cab’en og posen er grei (for å slippe å vekke sovende baby...) har vi med et termometer som viser ute- og innetemperatur som vi har puttet ledningen til nederst i posen. Vi har målt opptil 27 grader i posen når det har vært minus 8 ute. 
      Noen som vet hva den ideelle temperaturen inne i en vognpose/ sovepose bør være? Altså, ved hvilken temperatur oppstår det fare for overoppheting av små barn som ikke kan regulere temperaturen selv?
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.