Gå til innhold
  • Bli medlem

Johnsens turloggNorskeplassen, Korset og Thor.


REJOHN

Anbefalte innlegg

Med bestyrerinne, datter og Thor på tur.

IMG_5759.jpg
På en øy langt ute i Atlanteren? Sammen med Thor? Det var ikke helt det jeg trodde skulle bli mulig første dagen på "ferie" eller som jeg liker å kalle det - "firmatur med NAV".

Vi er i Puerto Rico. Min datter og yngste barnebarn Thor er på skolen litt lengre nede mot Arquinequin.

Jeg hadde ikke trodd det skulle bli mulig å dra på tur med både datter og barnebarn. Det var en gledelig overraskelse.
P1285542.JPG
Vi det vil si : først og fremst Bestyrerinnen, men også gode turvenner som Sigbjørn og Anne Lise, og i tillegg sterke representanter for nordfylket: Edvin og Ann Margrethe.

Det var kaldt på søndagsmorgenen. Bare så vidt 13-14 grader. Det ble heldigvis bedre da sola kom over kanten. Men 15 grader sol og sommer, er jo egentlig perfekt gåvær, og det var været vi fikk servert....
P1285546.JPG
Det ble klart fra morgenen av at Datter og Thor ville komme opp - for å gå tur. Gutten er "bare" 6 år. Jeg var litt i tvil om hvor langt det ville være greit å gå med guttungen.  Inn til Norskeplassen. Så fikk vi se hvordan form og føre er.

Det ble Bestyrerinnen (mormor), datter, Thor og meg i følget fra start.

Vi startet fra hotellet "Natural Park" øverst i Nydalen, og tok rett opp mot Norskeplassen. Gutten i front og han hadde ingen problemer selv om bakken er både lang og bratt. Det var andre i følget som pustet mer...
P1285560.JPG
Et stykke opp mot Norskeplassen ble det nødvendig med "bensin", men vi kom fram i god stil.
Sigbjørn og Anne Lise hadde startet før oss, men ventet til vi kom fram til Norskeplassen. Sammen ble vi enige om å ta Lavendelstien mot Krossen for så å gå mot skolen.

Vi var ikke alene. Det var folk på vei både mot og fra Norskeplassen. Stiene er ofte smale, så flere plasser måtte vi opp i bakken for å slippe fol fram.

Det har ikke regnet på riktig lenge, Vi kunne se rester av lavendel. men av grønt var det stor sett bare kaktus igjen.
P1285568.JPG
Stien gjennom Lavendeldalen starter rett bak porten på Norskeplassen, ned bakken i gjelet nedenfor plassen. Den når en vei et stykke lenge nede, og veien følges bare et lite stykke nedover, før det igjen er ut i terrenget.  Oppe på "brinken" følger stien en vei mot Korset, som lett kan sees mot himmel og sjøen.
P1285613.JPG
Vi møtte Norskeklubben på den vanlige søndagstur. Gjengen hadde startet i Arquinequin, og skulle til Norskeplassen, for så å gå til Puerto Rico.

Fra Korset gikk vi rett ned mot skolen. En både bratt sti og med løs grus. Vi gikk forsiktig. Datter mener det går på 20 minutter både opp fra skolen til korset og tilbake. Vi brukte mer, - og det var IKKE Thor som holdt igjen.
P1285587.JPG
Det var kjekt endelig å komme ned til lavlandet. Thor - 6 år, hadde gått mesteparten i bra tempo. På slutten gikk det litt på viljen, men nede på skolen - etter en is, var humøret igjen på topp.

Etter noen timer på beina, og nesten en mil i terrenget var turen over.

En skikkelig fin tur i skikkelig fint selskap. Det lover godt for fortsettelsen de neste dagene fremover.

Les hele artikkelen

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne
  • Heriks fjernet fremhevingen av denne emne
Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.