Gå til innhold
  • Bli medlem

Videodiskusjon : EXPLORING and HIKING in the Norwegian wilderness during winter


Isak Knutsen

Anbefalte innlegg

DSC_5313.jpg.8b0f2c1417d2066d92fef4b0de8

Navn: EXPLORING and HIKING in the Norwegian wilderness during winter
Kategori: Medlemmenes egne videoer (friluftsliv)
Dato lagt til: 2018-01-27
Innsendt av: Isak Knutsen

 

For et par uker siden hadde jeg en iskald tur i Fyresdal (indre Telemark). Gradestokken viste -25 på det kaldeste! Jeg fikk testet vintersoveposen Viking Warmpeace 1200 til sine ytterste grenser! Se video fra turen over (abonner gjerne på kanalen hvis du likte videoen, det setter jeg stor pris på:)


EXPLORING and HIKING in the Norwegian wilderness during winter

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flott video!

Nå som du har tester Exped Orion 3 UL vinterstid, hvordan syns du teltet fungerer?

Blir det mye kondens om du spar litt snø rundt teltet?

Er forteltene stor nok til å fyre primus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra.... filmteknisk er jo dette helt strålende. Savner litt sånn naturlig og uredigerte øyeblikk (litt vanskelig med å formulere meg) Morgentryne når dere står opp, trøtt i tryne. Fanger litt av mange golden moments på en slik tur som alle kan kjenne seg igjen i. Gir det hele litt mer sjel og åpner for at folk blir litt bedre kjent med deg og igjen vil gi langt flere følgere på filmene dine (tror jeg) Dette er bare ment som positive tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.1.2018 den 13.30, Mareng skrev:

Flott video!

Nå som du har tester Exped Orion 3 UL vinterstid, hvordan syns du teltet fungerer?

Blir det mye kondens om du spar litt snø rundt teltet?

Er forteltene stor nok til å fyre primus?

Hei

Gøy du likte videoen. Forteltet i Orion er absolutt store nok til å fyre primus. I sommerhalvåret er det fint til å lage mat i osv Bruker vanligvis Helsport Svalbard om vinteren som har stormmatter, så dette er blant mine første turen med Orion 3UL om vinteren. Har derfor ikke så bred erfaring med dette teltet på denne årstiden med fyring. Vi fyrte heller ikke lenge i teltet, og hadde lite opplevelse av særlig kondens. Virker å være bra lufting i teltet. Mangler stormmatter og noe av luftingen er nedenfra, så vi pakket ikke helt tett. Jeg får teste noen flere netter, så skal jeg heller skrive tilbake etterhvert som jeg får litt mer erfaring med teltet om vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.1.2018 den 17.08, tshansen skrev:

Veldig bra.... filmteknisk er jo dette helt strålende. Savner litt sånn naturlig og uredigerte øyeblikk (litt vanskelig med å formulere meg) Morgentryne når dere står opp, trøtt i tryne. Fanger litt av mange golden moments på en slik tur som alle kan kjenne seg igjen i. Gir det hele litt mer sjel og åpner for at folk blir litt bedre kjent med deg og igjen vil gi langt flere følgere på filmene dine (tror jeg) Dette er bare ment som positive tilbakemeldinger.

 

På 29.1.2018 den 11.30, Tessatroll skrev:

Super film, særs flotte bileter. 

Saknar også litt "uredigerte øyeblikk" og kanskje hakket lenger bileter/sekvensar  før du i skiftar, slik at ein rekk ta innover seg det ein ser. 

Hei, sorry for seint svar, har lagt rett ut med influensa i en uke nå...

Tusen takk! Gøy dere likte videoen:)

Helt enig i at jeg bør vise litt flere uredigerte og vanlige turøyeblikk. Har bare vært så ivrig etter å lære ulike redigeringsmetoder osv. Programmet jeg bruker (Adobe Premier Pro CC) er veldig innviklet og det tar lang tid å lærer, begynner å få teken på de viktigste elementene nå. Kommer helt sikkert til å inkludere flere "Golden moments" fra nå:) Enig i at det kommer til å gjøre filmene bedre. Mye å lære;) Kommer nok likevel til å lage noen filmer med kun fokus på redigering hvor jeg tar i bruk de beste klippene, men det vil kun bli en sjelden gang innimellom, type high-light videoer osv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, fin filming, flotte bilder, men hva er galt med lyden av natur, mennesker som småprater og lager lyder nå de går eller slår opp leir, eller bare litt (tilnærmet) stillhet? Eneste måten jeg klarte å se denne på var å skru av lyden. Det handler ikke bare om jeg liker denne type musikk eller ikke:  Er folk så vant med støyforurensning rundt seg og musikk i ørene hele dagen at de føler at de må legge til musikk når de skal vise bilder fra naturen de fleste søker ro og stillhet i?

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, zimwalker skrev:

Joda, fin filming, flotte bilder, men hva er galt med lyden av natur, mennesker som småprater og lager lyder nå de går eller slår opp leir, eller bare litt (tilnærmet) stillhet? Eneste måten jeg klarte å se denne på var å skru av lyden. Det handler ikke bare om jeg liker denne type musikk eller ikke:  Er folk så vant med støyforurensning rundt seg og musikk i ørene hele dagen at de føler at de må legge til musikk når de skal vise bilder fra naturen de fleste søker ro og stillhet i?

Jeg tror det er personlig hva man synes angående om man liker bakgrunnsmusikk eller ikke, jeg personlig synes det gjør videoen og måten naturen blir formidlet mye bedre. Det er bevist at musikken i stor grad lager stemningen i videoen og hjelper å fortelle filmens historie. Hvis ikke du hørte etter så hadde jeg faktisk med lyden av natur,  mennesker som prater, og lyden av at vi går og slår opp leir. Det er ingenting galt med slike lyder nei. Du finner få videoer som ikke tar ibruk musikk, noe som i følge hva du skriver betyr at må skru av lyden for å se mange videoer som ligger på nettet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.