Gå til innhold
  • Bli medlem

Tunelltelt for 2-4


Tittei

Anbefalte innlegg

Jeg fikk tips om at det finnes tunelltelt som kan settes sammen til et. Vet noen om det? Dette var trolig kjøpt i Sverige. Hun hadde bare møtt disse på en tur i fjellet og tenkte ikke på å spørre noe mer om det da hun ikke selv bruker telt. Men for meg er dette  noe jeg gjerne vil vite mer om. Det er altså snakk om to stk 2-mannstelt som kan settes sammen til et med glidelås. Teltet kan også brukes som rent 2-mannstelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant denne: https://spejdergear.dk/shop/nordisk-rago-4-3989p.html

Skulle gjerne visst vekta  på den når den fungerer som 2-mannstelt også. 

Finnes det flere som er tilsvarende løsning? Dette er jo veldig tungt å bære på.... Vurderer fremdeles 2 stk 2-mannstelt isf, men dette så jo genialt ut. Jeg ble bare usikker pga vekten :( 

Skal ikke kjøpe før til våren, så har god tid på meg til å finne det opptimale teltet. Kanskje ender jeg heller opp med to hengekøyer i tillegg til dette. Jeg vet ikke akkurat nå. Bare leter og drømmer. 

Det er snakk om dame og tre barn fra 5-10 år. Vil ha muligjet til å både være alle fire men også kun med et barn evt kun meg. I tankene mine vedr kjøp av telt tenker jeg at vi skal kunne ta det med oss i sekken, og turene blir max 2-3 netter. 

Endret av Tittei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forholdsvis tungt, men det er jo et artig konsept. Tipper (bare tipping) du kan trekke fra cirka 2 kilo når du bruker det som to-manns. Tror heller jeg ville gått for et lettere firemanns som f.eks. Helsport Fjellheimen 4-Camp. Det bør funke greit med fire så lenge tre av dem er barn. :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.