Gå til innhold
  • Bli medlem

Vestviddå 2018


can

Anbefalte innlegg

Trur nesten da får bli da. Kjøpte kart for noken år siå men har ikkje komt meg til, men i år skal da skje! Har kartblad 29, 40 og 41 frå statens kartverk. Har aldri vore på Hardangervidda før da, så er litt spent og, så høgt øve have, får sjå om eg kan reisa når da er meldt bra vêr. Venta til august kanskje, er vel mykje snø der i år har regna ein del på haugalandet iverfall. Ser da er mykje blått på kartet på vestvidda, får nå sjå om eg ikkje kan få noke fisk. Satsa på telt så kan vel gå der eg vil, er ikkje avhengig av hytta. Lest ein del på Bjarnes turblogg, han skriv utførlig, men trur ikke han har vore så langt vest på vestvidda i bloggen iverfall. Er vel kanskje ein grunn til da, han veit nok kor han skal gå for å få fin fisk og flotte naturopplevelsa.  Ellers er da jo ein del informasjon å henta på forumet her og sjølv om infoen muligens blir litt forelda etter kvart, stemme da at da er ein del fiskatomme vatn på vestvidda, kjedelig å fiska i dei. Har jo hardangerviddeboka til quenlid og, får sjå om eg ikkje kan få tak i den.  Jobba litt med å få ned vekta på sekken om dagane, når da gjeld utgangspunkt for turen så får eg sjå litt etter kvart, kanskje da dukka opp noken interessante vatn som eg kan besøka, når da gjeld konkrete vatn så fammla eg foreløpig litt i blinde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Området rett øst for trolltunga pleier å ha godt med snø ja. Så det området pleier ikke å egne seg før seint i juli eller august. Skal ikke mer enn et par år tilbake da snøen ikke forsvant i løpet av sommeren lengst der i vest. Men en vet jo aldri hvordan våren blir, plutselig så begynner smeltinga tidlig. De vanna jeg testa der inne for en 4-5 år siden hadde nå fisk, men fikk ikke testa de mange vann. Er alltid mindre snø jo lenger øst en kommer på vidda. Men vestvidda "vest" er veldig fin da, veldig karri, men vannet er vel det klareste jeg har sett noengang med fine farger når sola viste seg fra sin beste side.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikkje absolutt vera vestvidda vest,  er eigentleg open for da mesta, vêret blir vel og bedre jo lengre aust ein kjeme. Men kanskje helst innanfor kartbladå mine siå eg allerede har dei. Er kanskje som mange andre lika meg helst der vatna ikkje er for store. Området aust og nord aust av da stora Ringedalsvatnet husa mange småvatn, men Grøndalen og området der er nok og fint! Vanskelig å sei når ein aldri har vore der før! Ellers er da sikkert lurt å ikkje prøva å gapa øve for mykje. Er typen som kan godt gå ett stykke for så og slå leir å vera der ein del daga, jaga ikkje kilometra kvar dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med omsyn til fiske på vestvidda veit eg lite, men om eg sjølv skulle vitja den delen av vidda til fots ville eg vurdert å gå opp frå Simadal og så arbeidd meg sørover. 

Utsikta og naturen på vestsida av Jøkulen er fantastisk. Eg har gått ned der ein gong eg kom frå Finse på ski i juni. Fotføre frå Skåkje og ned i dalen. Dog 1000 brutale høgdemeter i starten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK Og takk for info men trur eg satsa på å gå på beina foreløpig iverfall, såg på karta mine for dei vestlige delane så lure eg på om da er lettaste tilkomst via Skjeggedal ved Ringedalsvatnet. Ikkje så långt og gå men bratt. For dei meir austlige delane av vestvidda så muligens kjørt via Røldal til enden av valldalsvatnet. Da er lengre men ikkje så bratt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp begge stedene. Er som du sier ganske bratt opp fra ringedalsvatnet, men det å parkere der er veldig dyrt. Så da ble du belage deg på å sette bilen et annet sted. Er hardt men den stigninga som kommer første del av turen med stor oppakning. Da får du mulighet til å ta en overnatting ved trolltunga før du beveger deg østover.

Innover fra valldalsvatnet er det som du sier ganske langt, men det er også en veldig fin tur. Har jeg hatt stor påpakning og dama med så har jeg splitta ruta opp til Litlos i to. Men har da god nok tid til eventuelt å gå inn til grønndalen dag nummer 2. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK sån info er veldige greit å veta. Mulig da går Ann å gå opp frå Brattespe litt lengre nord i sørfjorden og at da er billigare å parkert der vist ein ska på tur på den delen av vidda. Veit du sån ca kor mykje da kosta ved Valldalsvatnet? Er vel den mest sannsynlige plassen for parkering. Er vel tidlegare snøfritt i den delen av vidda og spara mange høydemeter. Dele turen inn til litlos i to, får begynne rolig, slite tidvis med vondt onda Helen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passe bra så pratkjen så eg er! Frå spøk til revolver for å bruka ett forslitt utrykk, så prøve eg å leva billigst mulig, ikkje alltid lett men eg prøve nå. Trur eg har bestemt innfartsstad iverfall, berre resten igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snømessig så er det et parti du må igjennom før du kommer til Litlos som ofte har endel snø (holmavatn og over vassdalen) men når du kommer ned mot Litlos derifra så blir det straks mye mindre snø og grønnere. Men ruta er det endel som går så den er lett å følge selv om det skulle være endel snø igjen, men når august har kommet pleier det å være ganske så greit. Etter Litlos er det bare å velge å vrake i vann, da er du inne i paradis. Blir nok en tur på meg opp i område i år nok en gang 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert! Tenkte nord for Litlos ein eller Anna plass, veit ikkje akkurat kor endå da men. Ser på kartet at da er ein del elva på kartet, eks vis der vatnet nedre Grøndalsvatni blir til Grønekroken. Må ein gå rundt heile Grønekroken eller går da an å krysa elva på ein sikker plass i år med normal vannføring?  Er elevane stort sett til å komma seg øve i området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pleier å gå fint å krysse elvene og bekkene i Grøndalen. Man må nok regne med å ta av fjellstøvlene her og der er det god vannføring. Ta med crocs til å vade med. Du trenger forresten ikke vade noen elver for å komme til Grøndalen fra Litlos. Det er kun hvis du vil over på nordsiden i Grøndalen at du må over elva. Grøndalen er et fint mål å ha og der er det blitt fin kvalitet på fisken også. Vil du lenger vest så er det greit å vandre fra Grøndalen og over mot Skålsløkene. August tror jeg er rette måneden å fiske der. Du er heller ikke langt fra Hårteigen i dette området. Får du finvær bør du jo ta en tur opp. En fantastisk opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crocs er vel ett lurt tips ja, vege lite å spara våte sko, såg på skålsløkane og området rundt der på kartet, kan ta ferie ei stund viss eg vil så har tida for meg, er vel mest vêret som bestemme. Er da noke vits i å ta med makk og flåge samt ein kastedupp ( eg har aldri fiska med noke av dette då, men) eller Helde da med sluka og noken få spinnara.  Takk for infoen sålangt!

Endret av can
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri med mark til fjells, men jeg har en kastedupp og noen våtfluer med til haspelstanga. Likevel er det sjelden jeg får brukt det. Kun hvis fisken ikke tar sluk eller spinner og jeg ser at den vaker. Ellers har jeg fluestang med, men den er også sjelden i bruk hos meg i høyfjellet. Jeg er mer slukfisker. Du klarer deg godt med sluk og spinner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK då får eg finna fram noken sluka og spinnara i passelige vekte, har ei stång som tar heilt opp til 40 gram så den takle litt tunge sluka viss eg må hiva långt eller da blese ein del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye kart er vel ikke all verden utgift, så tror nok ikke jeg ville latt det styre hele ferieturen...

Når det er sagt er Grøndalen og områdene både like sør og nord sikre kort. Flott natur og spennende fiske. Er vannstanden høy er det ei bro en drøy kilometer nedstrøms det nederste Grøndalsvatnet. Skålsløkene litt nordvest er artige å fiske i, men kan fort bli en tålmodighetsprøve..

Har, som Bjarne, hatt med fluestanga noen ganger - men bruken blei minimal, så nå er den droppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt tanken anngåande kart så kunne vel reist lengre aust og, er i planleggingsfasen enda så har ikkje komt så långt at eg har komt til fiskekortdelen endå, men har fått for meg at da er mange privateigdevatn lengre aust og at da i så måte er enklare med kort lengre vest? Takk for tipset om bruå, kva meina du med tålmodighetsprøve ? Lite fisk/få store eller vanskelige fiskeforhold. Vatnå der oppe er dei langrunne så da lønna seg å ta med seg noken sildesluka med litt vekt i eller går da greit med vanlige skeisluka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. sluker. Ta med både skje og sildesluker, gjerne opp i over 20g de tyngste, har du stang til det. Jeg har med opp i 20g på mine turer.  Det går mye i 12g sluker, men også 18g. På vestvidda er det både dype og grunne vann.

Stingsilda, Jensensilda, Møresilda og Sølvkrokens Lillauren, Aura Flake og Spesialslukene er gode til fjellfiske. Blanke m/rødt, kobber og rødt, blankt og blått er sikre farger. Også en svart sluk er lurt å ta med. Ta gjerne med en sluk med skrekkfarger også (julepynt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskekort på vestvidda er enkelt og greit og gir deg tilgang til alt. Ingenting privat.

Slukvalget er også enkelt - Sølvkrokens Lillauren 12 g. Har også med Bjarnes forslag i slukboksen, men blir som regel Lillauren. Gammel vane og gode fangster. Ellers vil jeg også nevne Hallingkongen. Bildet under viser sluken i aksjon i Skålsløkene. 

P8050262b.thumb.jpg.68113aaf7a98624de08362da1b2fa6a6.jpg

Legger også ved noen bilder av området. Her er karrig og værhardt, men i de dypeste hølene finnes en og annen fin fisk.

 

 

CIMG1826a.jpg

CIMG1827a.jpg

CIMG1828a.jpg

CIMG1829a.jpg

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal legga meg på minnet da de seie om slukvalg. Har ein del men får ta turen øve bruå til frode på salar. Har lest så og seia heile bloggen din Bjarne men ikkje innleget frå vestvidda 2017 før i går kveld. Mykje bra info der, takk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan evt vurdera å gå inn frå haukelisæter og nordover dersom det er mykje snø på vestvidda, fin fisk i mange vatn, store og små her, og nordover er mulighetane endelause. Dersom du går mot Litlos så er heile område nordover mellom kvenna og normannslågen fylt med flott fiskevatn. Hugs at gode fiskevatn ikkje er lik fisk, speiselt gjeld dette på vestvidda der fiske kan vera lett og eller skikkeleg vanskeleg alt etter som. Sluk: lillauren eller spesial i kopar og raudt.

Endret av josteink
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Eg kom meg på tur sommaren 2018. Stod ved Valldalen. Da var i juli ein gong ca ei veka. Litt krøkkete og gå opp fra Valldalen pga var ei stengt bru til og med me videokamera på, lukta sjau mellom eigara lang vei. Uansett så gjekk eg opp til Eit vaten i nærheita av Litlos fyrste dagen, var mildest talt langt og gå. Eg holdt meg rundt om der og i grønndalen samt omkringliggende område heile veka. Fisk fekk eg fyrst når eg skjønte at eg måtte fiska i innosa i vatna då fekk eg fin Aure, ikkje så grådig store da men passelige ca 4-7 hg. Finfin tur med bra ver men trur da kunne vore tøft med dårligt ver. Må nesten opp igjen der men var långt og gå så bør trena litt meir på forhand, hadde berre med meg da mest nødvendige men skal ha med meg meir mat neste gong, blei litt lei kokt fisk utan tilbehør.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.