Gå til innhold
  • Bli medlem

Vindbukse med langsgående glidelås


MortenL

Anbefalte innlegg

Vindbukse til vinterfjellet: Er på utkikk etter en modell med glidelåser i sidene, slik at den kan tas av og på uten å måtte ta av ski og sko. Bør være litt romslig, da jeg ønsker å kunne ha primaloft-TIB innenfor. Gjerne med seler.

Noen anbefalinger?

Endret av MortenL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar :-D Da spørs det om det ikke blir en slik, ja. Konge!

(Er det lov til å si at det er litt trist å se at konkurrenten Norrøna ikke har noen alternativer? Det virker som at de der har gått seg vill i «design» og fargepaletter og mistet seg selv på veien.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, MortenL said:

Takk for svar :-D Da spørs det om det ikke blir en slik, ja. Konge!

(Er det lov til å si at det er litt trist å se at konkurrenten Norrøna ikke har noen alternativer? Det virker som at de der har gått seg vill i «design» og fargepaletter og mistet seg selv på veien.)

Norrøna har noen bukser med glidelås i siden slik at du får dem på uten å ta av sko/støvler, men du må nok ta av skiene først :)
Du får tipse dem om dine ønsker, jeg tror nok de setter pris på tilbakemeldinger fra turfolk. Ellers synes jeg Norrøna har fått mye kjedeligere farger på klærne den siste tiden, de var villere for noen år siden. Jo eldre jeg blir, jo mer fargerike plagg liker jeg  - et slags personlig eldreopprør kanskje :)

Edit: Jeg tror ikke du får på deg Bergans Storen med ski på beina:
"Ventilasjon
Ventilasjonsglidelås fra livet og ned (Kan fungere som «drop-seat»). For å unngå gnaging på hoftekam ved bæring av sekk starter ventilasjonsglidelåsen noen cm nedenfor livet. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Bjørn J skrev:

Edit: Jeg tror ikke du får på deg Bergans Storen med ski på beina:
"Ventilasjon
Ventilasjonsglidelås fra livet og ned (Kan fungere som «drop-seat»). For å unngå gnaging på hoftekam ved bæring av sekk starter ventilasjonsglidelåsen noen cm nedenfor livet. "

Det kan hende du må lete etter en gammel modell, mulig de har endret det ... min har glidelåser som går tvers gjennom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Bjørn J skrev:

Norrøna har noen bukser med glidelås i siden slik at du får dem på uten å ta av sko/støvler, men du må nok ta av skiene først :)
Du får tipse dem om dine ønsker, jeg tror nok de setter pris på tilbakemeldinger fra turfolk. Ellers synes jeg Norrøna har fått mye kjedeligere farger på klærne den siste tiden, de var villere for noen år siden. Jo eldre jeg blir, jo mer fargerike plagg liker jeg  - et slags personlig eldreopprør kanskje :)

Edit: Jeg tror ikke du får på deg Bergans Storen med ski på beina:
"Ventilasjon
Ventilasjonsglidelås fra livet og ned (Kan fungere som «drop-seat»). For å unngå gnaging på hoftekam ved bæring av sekk starter ventilasjonsglidelåsen noen cm nedenfor livet. "

Jeg har en ett år gammel modell! Å denne har også gjennomgående glidelåser! Du får den av og på med ski på bena 👍🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutes ago, Larix said:

Det ser ut som Storen har åpning helt opp, men at det er bare borrelås helt øverst. I min verden er dette dog ikke ei vindbukse, som jeg oppfatter at trådstarter spør etter, men ei skallbukse.

Litt forvirrende formulering fra Bergans, kanskje? De skriver at glidelåsen starter noen cm nedenfor livet (som kan forstås som at buksa ikke kan deles helt på langs). Samtidig skriver de at buksa har "drop seat" (det er vel bæsjeklaff på norsk :) ) og da må man kunne ta buksa fra hverandre bak, ellers blir det vanskelig... men hvis det er borrelås øverst skjønner jeg det.
Jeg har forøvrig aldri sett behovet for bæsjeklaff, er det så problematisk å dra buksa ned til knærne?
Husker at Erling Kagge etter Sydpolturen fikk spørsmål om hvordan han gikk på do under så kalde og vindfulle forhold. "Akkurat som hjemme, bare mye raskere", var svaret :-D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.