Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellpulken standard eller forsterket persondrag?


Rutilus

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har ikke lenger vorsteher, og må dermed trekke pulken sjøl. Jeg har Fjellpulken-pulk.

Jeg ser også at fjellpulken har en forsterket variant av persondraget sitt, i tillegg til standarddraget for pulk.

Er det forsterkede draget verdt pengene/nødvendig/tyngre/bedre å kjøre med, og er det lett å knekke standardraget, slik at det er et argument for å kjøpe den forsterkede utgaven? 

Det er her snakk om å brukes på en Fjellpulken-pulk, og dermed er vel Acapulca-dragene utelukket da de ikke passer?

Ønsker erfaringer fra brukere. På forhånd takk :) 

Mvh Rutilus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker standarddraget. Jeg går mest på "normale" fjellturer i Finnmark på 2-6 dager. Litt i overkant tung pulk de gangene jeg er alene. Har ikke hatt noe problem med det og det er samme draget som jeg hadde til barnepulken da ungene var mindre slik at det draget nå er 11-12 år ca. Har hatt en del uhell med velt, kantringer og fall gjennom tidene, men draget er like helt. Så til min bruk holder det fint. 

Det er mulig jeg hadde vurdert anderledes om jeg skulle på ekspedisjon over lang tid i veldig kupert og/eller ulendt terreng, men så langt driver jeg ikke mye med slik.

Bruker en Fjellpulken 168:

33408043074_bb2c3b5d9f_h.jpg

Winter solitude by Espen Ørud, on Flickr

 

fjellp - _MG_9989.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.