Gå til innhold
  • Bli medlem

stavanger til trondhjem


Anbefalte innlegg

hei folkens, lurer på om noen har noen erfaring med og gå fra stavanger til tronhjem. planlegger og gjøre det i sommeren, med lite erfaring av sånne lange turer. hvordan skal man egentlig begynne og planlegge, er det et OK rutevalg eller er det noen finere langturer som tilsvarer den og hvor lang tid burde man egentlig beregne? tar imot alle tips og innspill med stooor takk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Annonse

Se for deg gangfart i km/t og hvor lenge du tror du gidder å gå per dag.
Lett å regne på det.
6-9 timer med gange per dag kan du sikkert klare.

Etter Finn.no kart:

Avstand:     816,5 km
Kjøretid:     11:54 timer
Gj.snittfart:     69 km/t

Da er det bare å dra frem kalkulatoren og regne i vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være du spør litt for "åpent". Det er vanskelig å svare på så omfattende spørsmål - uten å bruke mye tid.

I tillegg har jeg, for egen del, en liten mistanke om du muligens mangler erfaring - i hvert fall på tur med pakning og telt.

Det vanligste rådet i slike tilfeller pleier å være - ta en prøvetur. Du får svaret på mange spørsmål da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en kul idé! Sett deg ned på ut.no og sjekk ut merkede stier og hytter. Var jeg deg ville jeg kanskje tatt båt til Flørli evt Lysebotn og startet derfra og fulgt dnt stinettet hele veien. Du kan plukke opp mer proviant på feks Haukeliseter, Finse, Bøverdalen og Kvikne. 

Bruk så lang tid som overhodet mulig, da slipper du tidspress og kan nyte turen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.