Gå til innhold
  • Bli medlem

Isforhold hardangervidda, finse-Krækkja


Anbefalte innlegg

Hei.

Lurer på om noen vet om isforholda på vanna  i vinterløypen mellom Finse - Krækkja er å rekne som trygg nå midt i januar, i henhold til veret som har vert fram til no? Noen som evt. Har gått ruten eller har erfaringer?

Tenkte evt. en liten tur til helgen rundt finse for å leke litt med teltet og pusse litt på orienteringen. Tenkte muligens da å ta denne turen før stakene er kommet opp. Vermeldinga ser bra ut. Bra med kulde denne uken.

Såg på "varsom" sine sider at små vann skulle vere trygge, mens mellomstore og store vann måtte ses ann .  Er midnutvatnet og finnsbergvatnet å rekne som mellomstore?, mens Drageidfjorden er å ses på som stort? 

Såg nett over evt. Skredfare, men ruten ser bra ut og skal da også vere lagt opp slik at risiko minimeres for slikt, ifølge dnt. Tenker  evt. Holde ekstra avstand frå sør enden av finnsberget  ved oppstigningen fra finnsbergvatnet (i sørøst enden) .   Erindres at denne oppstigningen både føltes og såg vesentlig brattere ut dei gangene eg har bannet meg opp der med pulk og ski før, enn det kartet viser akkurat no......!!  he he. En stille hylles til helfellene mine.😊

Er isen ræv, koser eg meg like godt med en appelsin i tilnemte hytte sør for finsehytta! 😊

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.