Gå til innhold
  • Bli medlem

Norrøna Svalbard jakke


Flamser

Anbefalte innlegg

Hei!

Har vert aktiv leser i noen måneder og nå er det min tur til å be om litt hjelp!

 

Etter at jeg flyttet til Bergen for å studere har interessen min for tur gått gradvis oppover. Jeg har nå nådd et punkt der jeg går turer på vidden et par ganger i uka. Turene går stort sett i skog og fjell i umiddelbar nærhet til Bergen sentrum, for det meste lange dagsturer på vidden. 

Jeg har opp til nå brukt en Bergans Letto jakke og har vert fornøyd med denne. I vind og sideveis regn har jeg derimot merket at jeg synes den blir litt kort i livet. Jeg ønsker meg med andre ord en jakke som ikke glir opp og som kan holde meg tørr, i alle fall fra utsiden.

 

Jeg så på en Norrøna Svalbard Gore tex jakke, som til 2499 er på grensa til hva jeg som student føler jeg kan bruke på en jakke.

 

Så til spørsmålet:

Kan denne jakken brukes i regnvær også om sommeren? Den virker relativt stor og kraftig. Noen som har tanker eller erfaringer om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjør på. Det er ingenting i veien for å bruke jakka om sommeren. Kanskje vil du foretrekke en litt lettere jakke til sommerbruk, men Svalbard er helt ok. 

Minuser med Svalbard er, etter min mening:

  • Litt skrøpelig strammeordning på hetta, men det er først og fremst problem i skikkelig dårlig vær på fjellet
  • Litt puslete glidelås. Det merker du heller ikke noe til utenom i skikkelig dårlig vær.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den. Betalte 2500. Veldig fin på en øsepøsedag i juni. Funka og i mai, oktober og på skitur i november. Har jo selvfølgelig sine mangler. Syntes lommene ikke er så store innvendig som det ser ut som de burde være, og de kunne gjerne hatt en helstykke borrelås til lukking, og ikke to små. Hettestramminga er så som så. For de fleste vil nok lommene unngå konflik med hoftebeltet, men ikke med min geometri :-P Det vil nok og løse min følelse av mangelfult lommevolum. Men alt i alt en helt ok jakke. En av de få med den geometrien som jeg kjenner til. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jakken er mottat og brukt på et par dagsturer og en overnattingstur i det klassiske bergensværet. Kjempefornøyd med jakken. Den passer min fasong perfekt og hetta ligger overraskende bra på hodet, selv med bare en strammemekanisme. Det hadde vert bedre med en separat for åpningen, men denne fungerer 95%. 

 

Litt offtopic.

kjøresten ønsket en lik jakke, og vi var inne hos Norrøna å kikket. I «spørsmål og svar» seksjonen under produktet kom vi over en spørsmål som var overraskende likt mitt ( jeg har ikke stilt noe spørsmål på Norrøna sine sider) og et svar fra sleepwalker som var overraskende likt det som er gitt her på fjellforum. Har du, @TheSleepwalker kommentert på Norrøna sine sider? Eller har de skamløst kopiert spørsmål og svar fra fjellforum inn på deres egen Q&A...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort tid etter denne tråden fikk jeg epost fra norrøna om å svare på spørsmål. Det går vel ut til alle som har kjøpt via deres nettbutikk. Kopierte bare svaret mitt herfra inn der, siden de først ikke godkjente link til denne tråden, så Norrøna er uskyldige. Jeg kommenterte vel under eget pseudonym? 

Edit: Syntes helt ærlig at spørsmålet var litt dumt, så måtte bare svare. 

Endret av TheSleepwalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Kommentaren sto som TheSleepwalker, var bare skeptisk til om det var deg, eller om de bare stjal fra tråden.

Ikke et dumt spørsmål. Flere, inkludert meg selv, har bortsett fra speideren på barneskolen, begrenset kunnskap om jakker, bukser og alt annet. Erfaringer fra andre hjelper veldig mye i å velge utstyr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.