Gå til innhold
  • Bli medlem

Bukkeholstraversen om vinteren


Anbefalte innlegg

Annonse

Har du sjekket på Peakbook? Er endel turrapporter fra toppene vinterstid der, men primært kun skiturer fra Spiterstulen og Geitsætre med retur samme vei.

Tenkte du helt fra Søre og til Nørre Bukkehøe/Svarthammeren? Ser ut som en frisk og fin tur det

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutes ago, bjojor said:

Tenkte du helt fra Søre og til Nørre Bukkehøe/Svarthammeren? Ser ut som en frisk og fin tur det

Har sjekket peakbook, men ingen som har gått hele om vinteren ser det ut til, noen som har gått deler av den, evnt til Bukkehøe, i april.

Litt derfor jeg lurer, hvilken retning som vil være best på vinterstid. Det mest praktiske ville jo vært å starte nordfra, også gå opp derfra, mest sannsynlig ta med et lett telt og overnatte på fjellet et sted, også resten siste dagen. Så får man nedoverbakken fra Leirvassbu tilbake til bilen ved innkjørselen til Leirdalen (med mindre veien er åpen litt lengre ned, men det regner jeg ikke med).

Tenkte en gang neste måned fra lørdag til søndag, hvis forholdene ligger til rette med vær og skredvarsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leirdalen er vel stengt for vinteren? En mulighet er jo å starte fra Spiterstulen og gå opp på østsiden av Søre Bukkeholstinden (evt langs Bukkeholsbekken) og ta toppene en etter en fra breen. Så kan man ta returen over Tverråbreen. Alle veier er jo dog definitivt skredutsatte.

Men det er kanskje å gå traversen som er ønskelig heller enn å gå rundt de smaleste partiene via breen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, bjojor said:

Men det er kanskje å gå traversen som er ønskelig heller enn å gå rundt de smaleste partiene via breen?

Tja det kommer an på hvordan forholdene er, om det ser trygt ut osv. Helst vil jeg prøve å gå hele, men hvis det ser for skummelt ut omgår jeg deler av den. Helst går jeg innom alle toppene.

Å starte fra Spiterstulen vil vel bli en veldig lang omvei, veien er vel ikke åpen opp dit heller.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.