Gå til innhold
  • Bli medlem

Priskrig Bergans Slingsbytind


Andreas Moen

Anbefalte innlegg

Til info så er det en ikke så rent liten priskrig på Bergans sin Slingsbytind dunjakke. Nå 1249, - på g-sport sine butikker. 

Vanvittig god jakke som er vind og- vannavvisende i tillegg til dun. Veldig lett og kompresjonspose i innerlomma. Anbefales på det sterkeste! 

https://www.gsport.no/produkt/141823/bergans-of-norway-slingsbytind-dunjakke-herre?gclid=Cj0KCQiAkNfSBRCSARIsAL-u3X8Z3aIkj_ugDx7mqU4FxWEFjmp8JAXQ0IN8L_aPGrO5nBUhy_Hjd_8aAvjVEALw_wcB#008100?cid=_adwordspla_cpc

Endret av Andreas Moen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
10 minutter siden, Andreas Moen skrev:

Til info så er det en ikke så rent liten priskrig på Bergans sin Slingsbytind dunjakke. Nå 1249, - på g-sport sine butikker. 

Vanvittig god jakke som er vind og- vannavvisende i tillegg til dun. Veldig lett og kompresjonspose i innerlomma. Anbefales på det sterkeste! 

Ser fin ut, men uten hette.

Hvor varm vil du si at denne jakken er? (Kanksje vanskelig å svare på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Har en tilsvarende type jakke fra Helsport som jeg er godt fornøyd med men har savnet hette på den et par ganger. Brukes mye i alle mulige settinger siden den er vannavvisende, men den begynner å bli slitt og har fått noen hull. Innom G-sport og titte litt etterpå da kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har ingen lett og komprimerbar dunjakke, det nærmeste er et par-tre tunge jakker med temmelig ineffektivt fyll/fôr, og en fleece-hoodie. Blir jo uansett fort varm når jeg rører på meg.

Jeg spekulerer på en Kilimanjaro-tur om et knapt år (siden jeg da passerer 50 år, synes det passende å passere 5000 moh på samme tid :)), og antar at jeg trenger litt mer lett isolasjon enn vanlig siden man visstnok må gå så forbasket sakte for å unngå høydesyke - da får jeg jo ikke samme varmen fra musklene som jeg er vant med. Har uansett ikke lyst til å gå så veldig mye over halvkiloen for en sånn isolasjonsjakke.

Kanskje en Slingsbytind kan være noe som både kan brukes til hverdags og på en sånn tur (sammen med flere lag ull og skall om nødvendig)? Eller blir den for pinglete til det?

Litt skeptisk til hetten, som ser ut som den ikke har justerbar stramming? Funker den både i skikkelig motvind og vindstille likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.