Gå til innhold
  • Bli medlem

McLean håv med vekt - erfaringer.


Anders Eriksen

Anbefalte innlegg

Sitter her og drømmer om fjellfiske og sommer. I den anledning vurderer jeg å kjøpe en ny håv med integrert vekt. Slik jeg skjønner det er Mclean-håver "the shit". Se link under. Noen som har erfaringer med denne? Tenker spesielt på om jeg skal gå får small eller medium. Tenker det blir mest aktuelt med gumminett, mest skånsomt for fisken om jeg skal slippe den ut igjen. At det er intigrert vekt gjør at jeg må makke minst mulig med fisken før jeg lar den gå....

https://www.skittfiske.no/mclean/160855/mclean-håv-m-integrert-vekt-6-5kg-gumminett--s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en slik fast med vekt og en med teleskop som er foldbar. Den siste blir oftest med på tur siden den er lettere å pakke i sekken (men litt tyngre). Har reddet en del fisk med å ha med håv så jeg er godt fornøyd med de begge. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt disse håvene siden 2002 og er strålende fornøyd. Du bør gå for minst medium mener jeg(sjøl bruker jeg large og Xl), ikke stor vektforskjell på de to. Gumminett er også lurt, ikke mesh da det er for tett og tungt å håve med i elv.

Her er en large med gumminett i bruk :-)

59e621fe58147_rret.thumb.jpg.fc0b7f19fb0055fe754af66f955d8750.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.