Gå til innhold
  • Bli medlem

Parispulk i tog


strebus85

Anbefalte innlegg

Når jeg går inn til hytta blir det ofte for høgt pakka på den ene parispulken. Til jul fikk jeg da en parispulk nr 2, og jeg har nå tenkt å koble disse to pulkene mine sammen slik at jeg kan fordele ymist shait på to pulker i stedet for å laste i høgden på den ene.

Jeg har fiksa en kobling ved hjelp av en drill og et taustump, men er det noen som har fikse løsninger de vil dele? Kjører taudrag siden jeg er for gjerrig til å kjøpe ekstradrag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
6 minutter siden, strebus85 skrev:

Når jeg går inn til hytta blir det ofte for høgt pakka på den ene parispulken. Til jul fikk jeg da en parispulk nr 2, og jeg har nå tenkt å koble disse to pulkene mine sammen slik at jeg kan fordele ymist shait på to pulker i stedet for å laste i høgden på den ene.

Jeg har fiksa en kobling ved hjelp av en drill og et taustump, men er det noen som har fikse løsninger de vil dele? Kjører taudrag siden jeg er for gjerrig til å kjøpe ekstradrag. 

Lag ein hanefot på brett nr to slik som på du truleg (?) har på det første, ein skrikarabiner i "taustumpen" frå pulk 1 bak på hanefoten. Funkar greit for meg. Alternativt hanefot bak på pulk 1 også, og elles likt som skissert, om du ynskjer endå meir vandring sideveis pulkane mellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Det kan gå, men jeg så for meg noe som bandt de tettere sammen slik at det andre ikke tok igjen det første. Men om jeg hindrer at skrukarabinen sklir på førstepulken vil det kanskje fungere bedre. 

tenke tenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Eg har ikkje opplevd noko praktisk problem med at andre tek att første, tvert om opplever eg at det i krøkkette terreng er betre fordi at pulk nr to får finne vegen sjølv i staden for å måtte vere ei "rett, stram" linje frå meg, som med eit langt tog bak meg kanskje må gjere justeringar på retning før siste pulk er"klar", eller opp og ned av små formasjonar i terrenget.

Men smaken er som baken på kva ein føretrekk, også på dette :)

Tippar båe deler vil funke greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man problemer med velt, så kan en jo også koble to plastbrett ved siden av hverandre. Det gjør kiterne når man skal ha litt fart. Hvis de bindes godt sammen, så gir brettene hverandre flyt. Man kan ved de rette forholdene oppnå at de ligger oppå snøen, mens et tog av to pulker ville gått gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.