Gå til innhold
  • Bli medlem

Buksevalg (utskilt fra annet emne)


Daniel1987

Anbefalte innlegg

Annonse
8 timer siden, Daniel1987 skrev:

Noen som kan anbefale ei bergansbukse som ikke er posete i fasong, og 3 lags dermizax?

Ikke Bergans, men jeg har en Norrøna Lyngen bukse til vinterbruk og den er jeg veldig godt fornøyd med.

 

2243466.jpg

Endret av REs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daniel1987 skrev:

Hvordan er lyngen i passform? Er det en typisk alpint bukse som er vid i beina?

Den passer meg bra og jeg er nok mer av den slanke typen. Beina har glidelås i sidene og går godt utenpå sko og gamasjer. Nederst er det en avtakbar elastisk mansjett på innsiden og utsiden kan strammes med en strikk. Nederst er det også en krok som kan hektes i snøringen på skoene.Men det er ingen typisk alpinbukse.

Jeg er nok litt konservativ når det gjelder slike klær, jeg går helst i nikkers med høye gamasjer og har vanligvis vert skeptisk til bukser med høyt liv på grunn av dårligere luftemuligheter (skorsteinseffekt), men denne buksa imponerte faktisk.  Praktisk siden den kan tas av og på uten at du trenger å ta av skoene og så var den veldig behagelig å gå i.

Men du må selv vurdere hva slags bukse du trenger. Det er ikke sikkert at det som passer meg vil passe alle andre.

DSC_0324.thumb.jpg.76db430370204d252cd92700dce4d2dc.jpgDSC_0328.thumb.jpg.865ed7f0ad127370cb3a86f02102393a.jpgDSC_0329.thumb.jpg.1a6792903dc1df64bef92c9c51a5f7e7.jpg

Endret av REs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker selv klattermusen sin frekebukse. Uten tvil den beste vinterbuksen jeg noen gang har vært borti. Liker også veldig godt at det er kneuputelomme på den. De har ikke vært ute av buksen siden de kom i :) Det og en veldig slitesterk bukse i forhold til bergans og norrøna sine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.