Gå til innhold
  • Bli medlem

Fotpose/overtrekk til kalde barneføter


josteink

Anbefalte innlegg

Annonse

Disse så da ganske praktiske ut.

Her er et annet alternativ? Men de fungerer ikke hvis hensikten er å bruke dem i kombinasjon med ski.

https://www.familiebutikken.no/stonz-owl-rosa.html

Ellers så er det en gammel tråd her, men den omhandler fotposer beregnet på litt større sko. 

De hvite fotposene som jeg nevner i denne tråden burde være lette å kopiere og tilpasse små barnesko, men de tåler lite vann og fungerer best når det er snø og kalt vær.

Endret av REs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stonz er veldig bra men kun til babyer, vi har desse (også...). Utfordringa er å tilpasse til skisko med tåbinding. 

Har prøvd overtrekka og det fungerte bra, dvs ingen frysing sjølvom det var godt og kaldt på larudagen men må nok sy dei saman slik at dei vert heile, slik som du har i lenka di over. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, josteink skrev:

Stonz er veldig bra men kun til babyer, vi har desse (også...). Utfordringa er å tilpasse til skisko med tåbinding. 

Har prøvd overtrekka og det fungerte bra, dvs ingen frysing sjølvom det var godt og kaldt på larudagen men må nok sy dei saman slik at dei vert heile, slik som du har i lenka di over. 

Dyktig :) Kjekt med heimemekk då!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elles er det jo som alltid, Yeti sine forsvarsbrukte frå UK.

https://www.ebay.com/itm/Berghaus-Yeti-Attak-Gore-tex-polainas-Braga-XS-UK-3-3-5-UE-35-5-36-5-US-4-4-5/192374539851?epid=2037871408&hash=item2cca6a864b:g:464AAOSwygJXhL6E

I alle fall til dei litt større kidsa. Har hatt slike sjølv, gulle`go, men føresett ei arverekke for å forsvare økonomisk :PTrur eg gav 450 inkl alt sist. Har ein tre som skal ha på same tid er det jo ei langt dyrare løysing enn ditt supre DIY prosjekt :) Men likevel ei moglegheit å vite om for thosesom ikkje fekk symaskinsertifikat i grunnskulen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yetiene er gull men... De er et aldri så lite He##### å få tredd på skoa. :) I vertfall på mine fjell skisko! Tror jeg bannet, strakk, tøyde, bannet og dro i over en time før jeg klarte å få den gummien tredd over skikkelig. Om det ikke hadde vært for at gummien nå er litt råtten så var de aldri av en eneste gang. Det er ikke noe man tre av og på i full fart vertall! 
Det var riktig størrelse i forhold til skoa men i ettertid burde jeg antagelig varmet gummien først i kokende vann FØR jeg tredde dem på :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tor-Erik-L-77 skrev:

Yetiene er gull men... De er et aldri så lite He##### å få tredd på skoa. :) I vertfall på mine fjell skisko! Tror jeg bannet, strakk, tøyde, bannet og dro i over en time før jeg klarte å få den gummien tredd over skikkelig. Om det ikke hadde vært for at gummien nå er litt råtten så var de aldri av en eneste gang. Det er ikke noe man tre av og på i full fart vertall! 
Det var riktig størrelse i forhold til skoa men i ettertid burde jeg antagelig varmet gummien først i kokende vann FØR jeg tredde dem på :) 

Har opplevd det samme, og har opplevd det motsette. Varmevatn har super effekt. Men, eg tek dei ikkje av og på mange ganger ila sesongen. Dei får stå på gjennom sesongen, evt til eg treng å smørje :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på om eg vart sertifisert i sløyd og handverksfaga i grunnskulen og produktet er vel prega av på vera produsert ein sein fredag forsynt med heimabrygg, men ettersom eg har ein del stoffrestar og slikt liggande så tenker eg at eg skal klare å klora saman noko. Skal prøve å oppgradera overtrekka til yeti-look-alike, timewillshow. 

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Tenkte å starte et nytt emne om dette, men her var jo supermange gode tips til dette emnet, som også plaget oss på siste vintertur. Måtte beordre ungene i skibakken for å få opp varmen.

Har du noe mer erfaring med fotposene? Er det noen som benytter sånne varmeposer under tærne til ungene? Hører noe skryt av det, men blir kanskje mye søppel av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse er utrolig varme. Fins også i barnestørrelser. Har fuskepels inni. Jeg gikk i 17 minus her om dagen, og mens andre klagde over kalde tær, var føttene min varmeste kroppsdel..

Passer ikke BC står det, men jeg vet om folk som har modifisert og fått det til å funke. Må opp en størrelse i så fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lompa skrev:

Disse er utrolig varme. Fins også i barnestørrelser. Har fuskepels inni. Jeg gikk i 17 minus her om dagen, og mens andre klagde over kalde tær, var føttene min varmeste kroppsdel..

 

Ja, jeg leste at @Ullsokk benyttet disse Yoko sakene i en flott turrapport her et sted, men de er utsolgte for den størrelsen vi skal ha, samt at de ikke har for BC.

Det at de kan modifiseres er i grunnen helt OK og noe vi kunne gjort, men begynte tanken om å sy selv, siden dette også kan være aktuelt på våre egne skisko - vi bruker 75 MM (ungene bruker ikke det enda)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kjell Iver skrev:

Ja, jeg leste at @Ullsokk benyttet disse Yoko sakene i en flott turrapport her et sted, men de er utsolgte for den størrelsen vi skal ha, samt at de ikke har for BC.

Det at de kan modifiseres er i grunnen helt OK og noe vi kunne gjort, men begynte tanken om å sy selv, siden dette også kan være aktuelt på våre egne skisko - vi bruker 75 MM (ungene bruker ikke det enda)..

Støtter den. Hjemmelaga som funker er alltid gøyest å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Gammel tråd, men jeg "løfter" den. Hjemmestrikkede ullsokker som er store nok til å dra utenpå skoene gir god varme og isolasjon. Mest praktisk på dagsturer, men verdt et forsøk. Fungerer på både små og store👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.