Gå til innhold
Lars Weyer Andreassen

Vadesko som funker som tursko?

Anbefalte innlegg

Hei!
Er det noen som har tips/erfaring med vadesko som også (delvis) kan fungere som tursko/fjellsko?
Tanken er å bruke vadesko + lårvadere på (lang)tur med packraft, der turen i all hovedsak følger vann og elver.
Det må selvfølgelig påregnes litt vandring, enten mellom vann, eller rundt hindringer (fosser/stryk) i elv, da med 20+kg sekk.
Ønsket er å klare seg med ett par sko på lengre turer der totalvekt spiller stor rolle.
Det optimale ville vært en vadesko som kan funke som "fjellsko" på en 10km etappe til fots her og der, men fins det?
mvh
Lars

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar begge to! :-D
Jeg har vært inne på tanken om det du nevner Lars P, og jeg heller nok den veien dersom turen skule bestå av mye vandring med tung sekk.
Men for tur som stort sett foregår på vann så føler jeg at fjellskoene tar vel mye plass, da de stort sett blir liggende i sekk.
Også ved padling av elv, der man gjerne må bære packraften rundt noen hinder (stryk/foss), så vil det bli (for) mye styr med bytting av fottøy for å gå kortere distanser (ikke sikkert man vet hvor langt man må bære heller). Eventuelt at man ender opp med å bære noen hundre meter i "badesko" fordi man ikke gidder skifte, og det kan jo ende på mange måter...
Har undersøkt litt, og ser at det finnes mange vadeskomodeller som ihvertfall ser (og høres) robuste ut. Jeg får nok finne noen som virker gode på foten og så bare prøve meg noen turer:)
Så blir det neste spørsmålet; klarer man å unngå gnagsår om man går lengre distanser med neoprensokker oppi vadesko?:-) Har du noen triks ESW?
-Lars

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.