Gå til innhold
Skaaningen

Omnifuel og Peli Microcase (eller annen)

Anbefalte innlegg

Hei,

har noen funnit en ultimat transporteske for Primus Omnifuel? Tenker på en som tåler en forsiktig støt. Spesifikt, noen som vet hvilken Peli Microcase som passer? Ideellt vil jeg ha boks som jeg kan bruke til Omnifuel med slange/pumpe, samt evt et par ekstra briller. Slangen får ikke bøyes sønder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brenneren pakket inne i gryta som jeg smelter snø i. Tror det er mange her inne som bruker samme teknikk. Ikke noe ekstra vekt, og den ligger bra beskyttet. Har en stikk over lokket som låser det fast.IMG_0191.thumb.JPG.5dbb68a6d79d8d59151a672e5e6cbc72.JPG

IMG_0192.thumb.JPG.c923d349d77a53d743c2a23a22b3e1aa.JPG

Strikken dobbeltlåser lokket.

IMG_0193.thumb.JPG.7dee64ff95aaa2390ab6c8c9d897b668.JPG

Pumpa har jeg inni en juiceflaske, som bunn er tatt vekk av og satt inn en strikk. Vindskjermen er surret rundt flaska.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av Nordhauk
      Var på telttur/isfiske i kalde og nydelige vinterforhold utenfor Tromsø i helga. Helgas valg av brenner var min samboers Primus Omnifuel, som hun fikk i julegave for to år siden. I går kveld, etter bytte av bensinflaske, oppstod et akutt problem som vi ikke fant ut av. De første 10-15 pumpene gikk som normalt, men plutselig var det null motstand i pumpa. Med ett lå selve pumpearmen helt løs og "slarka". Ved å vende pumpa opp eller ned, gled pumpearmen helt "viljeløst" frem og tilbake uten motstand. Forsøkte å demontere alt som kunne demonteres på pumpa, men fant ingenting annet som kunne tyde på noe gærnt, enn små avleiringer av noe som kunne minne om grafitt inni røret. 
      Erfaringer, tips mottas med takk! 
    • Av anders panders
      No før vinteren rensa eg og skrudde litt på Trangia X2 multifuel brennaren min, og klønete som eg er klarte eg å miste mutteren som halde brennernåla, eller "spindelen" på plass. Brennaren funkar fint uten, men eg tør ikkje lenger ha den inne i teltet pga frykt for bensinlekasje. Etter å ha finkjemma internett for reservedelar, har eg enda ikkje funne noko informasjon på akkurat denne mutteren.
      Men, X2 er jo i grunn berre ein Primus Omnifuel som har blitt modifisert til å passe ein Trangia. Og sida spindelen på X2 er der ventilen er på ein Omnifuel, burde det ikkje da vere mogleg å bruke ein Omnifuel ventil i X2 brennaren? Da får eg jo også fordelen av å ha to ventiler på brennaren min, som berre er bra.
      So det eg lurar på er:
      Kvar kan eg finne ein ny mutter til X2 spindelen?
      Kva er dimensjonane på X2 spindel-mutteren, so eg kan evt laga ein ny ein sjølv?
      om det er mogleg å bruke ein Omnifuel ventil i X2, kva for ein Omnifuel burde ventilen vere frå?
    • Av Tørris
      Heisann!
      Jeg og en kompis planlegger en måneds villmarkseventyr med packraft gjennom Nord Finland.
      Vi vurderer å starte selve padle-eventyret i elven Repojoki så langt mot norskegrensen det går.
      Jeg ser for meg vi kommer til å fly til enten Tromsø/Alta, og lurer på følgende: Er det noen der ute som har erfaringer med å komme seg til Kalmankaltio i Finland med offentlig transport/lokale helter e.l.?
      Jeg ser for meg første steg blir å ta seg mot Hetta i Nord Finland (Mulig buss fra kautokeino?) for deretter å gå for taxi/lokale helter. =)

• Av Per Bolstad
      Hei lurer på om det er nåken her som kan hjelpe med transport muligheit frå Kirkenes til enaresjøen? To personer med oppakning. 
      Tar i mot råd!! 
      Helsing tur klar man
    • Av stjernehimmel
      Hei!
      Min Omnifuel har vært en trofast støttespiller gjennom flere år og jeg har ikke hatt noe særlig problemer med den.
      Men på turen i helgen som var skranglet det plutselig nedi fuelflaska. Det viste seg å være holderen til filteret som er på røret som trekker fuel opp i brenneren fra flaska.
      Sendte en mail til primusshop.no og fikk dette til svar:
      "Hei, dette har vi ikke sett før (...) Det er ikke avgjørende for funksjonen, men bør sitte på.
       Jeg er ikke helt sikker på hvordan den er festet inn opprinnelig, men jeg regner med at du fint kan feste den med et sterkt epoxylim ala Araldit. Pass på at du ikke stenger noe av noe i tilførselsrøret.
       Håper dette fungerer greit!"
      Dette virker som en grei løsning. Men tenkte jeg skulle høre om noen har vært i samme situasjon og om de kanskje har noen erfaringer å dele? Ev. andre forslag?
      Takker for innspill.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive