Gå til innhold
  • Bli medlem

impregnering av nye fjellstøvler


turbobjørn

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nylig gått til innkjøp av noen nye fjellstøvler og kjenner jeg ikke vet mye om vedlikehold av disse. Jeg har googlet litt og sett på sider som denne og denne, men jeg vet ikke engang hvilket type lær skoene jeg har kjøpt er av, har lett litt på nett, men finner ikke noe om det. Noen som kan se dette eller eventuelt vet det? Ser det skrives om skokrem, voks, olje osv. men har lite erfaring med dette, så håpte noen kunne dele erfaringene sine med meg.

Hvordan bør jeg impregnere og behandle disse støvlene før og etter tur for å ta best mulig vare på dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sitat
  • Overdel i fullnarvet 2,4 mm lær
  • GORE-TEX® Extended Comfort Footwear fôr
  • CRISPI® uttagbar Air Mesh + Felt + Active Carbons innleggsåle. Med gode pustegenskaper, tørker raskt og reduserer lukt. CRISPI® 3D konstruksjon transporterer fukt vekk fra foten og holder den tørr.
  • Forsterket i tå og hel
  • Vibram® Super Grip yttesåle med polyuretana støtabsorberende mellomsåle og CCF integrert

Spesifikasjoner på skoene du har..

Vedlikehold;

 

Sitat

 

Glatt lær (fullær) – lær som brukes med utsiden ut

Bruk gjerne voks for å impregnere glatt lær, eller en sprayimpregnering. Husk også å bruke skokrem jevnlig.

 

 

Endret av Kjetil E.
Utfyllende
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.1.2018 den 10.19, Kjetil E. skrev:

Spesifikasjoner på skoene du har..

Vedlikehold;

 

 

Takk for raskt, enkelt og oppklarende svar. :)

På 1.1.2018 den 16.57, Larix skrev:

I linken til Oslo sportslager er Grangers G-wax. Det er et utmerket produkt som vil fungere bra på disse støvlene.

Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.