Gå til innhold
  • Bli medlem

Alternativer til Real turmat


Erik

Anbefalte innlegg

Etter en runde i noen sportssjapper i Oslo var det ikke noe Real å få kjøpt. Mens vi venter på at de øker produksjonskapasiteten, eller at Forsvaret slutter å legge beslag på hele produksjonen, så må vi jo ha mat! :):D

Er det noen som har prøvd alternativene, altså hva konkurrentene har å tilby av tørkefrosset mat ?? Gi gjerne terningkast eller en vurdering i forhold til Real så vi har noe å forholde oss til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Maggi potetstappe, kan blandes med alle mulige suppeposer. Kanongodt :D

øøøø.... I beg to differ. :)

Vi går fortsatt for å steike kjøtt hjemme i forkant, forskjellige varianter med krydder og litt grønnsaker, og så på tur blande med Toro gryterett og hurtigris, pasta eller potetmos. Har skrevet her før et sted om det, men et par vellykka blandinger er f.eks.

* reinsdyrskav stekt med einebær, løk, brokkoli og litt rømme + Jegergryte + potetmos

* kylling stekt med ingefær, løk, paprika og eple + Bali kyllinggryte + hurtigris

Egner seg best til kortere turer, men uansett er cluet å steike opp til flere middager i slengen, og rullere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her begynner det å skli ut.

Spørsmålet er alternativer til Real turmat som er av typen tørkefrosset mat. Real turmat tilbyr middag av typen hell kokende vann i posen, rør rundt, lukk posen igjen, vent 5 minutter og så er maten klar. Man bruker selvfølgelig en plastikk engangsskje som pælmes sammen med posen. Altså ingen egentlig matlaging, niks kliss, niks søl, man slipper å vandre i timesvis på supermarkeder på evig leting etter ingredienser, maten holder seg i årevis, er temperaturavhengig og er ekstremt lett å lage for mammagutter som bare såvidt har flyttet hjemmefra. Perfekt for grandisgenerasjonen!

Selv jeg klarer å koke vann på primus.

Toro supperposer betyr at man ha med stor kjele, noe å røre rundt med, og man må bruke tid på å røre rundt, og selv da vil det uansett bli svidd, masse oppvask, å måtte ha med "løse" ingredienser som vil bli most og lager kliss og søl i sekken, samt mye mer vekt inn og søppel ut.

Jeg regner med at dere nå skjønner forskjellen.

De fleste sportssjapper som ikke har sunket helt ned til mainstream nivået riktig ennå (d.v.s. kun fører Nike og Adidas o.l. streetwear) fører nå konkurrerende merker. Noen som har prøvd disse?

Jeg har prøvd noen desserter og annet småtteri fra Travel Lunch, men ingen middager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportsnett påstår at de har REAL inne. Har du sjekket?

Så noen kommentarer her på forumet om det nye merket som XXL har tatt inn istedet for REAL. Tror det het Adventure Food. Uansett var det ikke mange lovord å finne: (tatt fritt fra hukommelsen) Dårlig/lite krydret smak, mindre energi, ikke zip lock, står knapt av seg selv når vannet er tillsatt. Gjør et søk så finner du det sikkert.

Travel Lunch har jeg ingen erfaring med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportsnett påstår at de har REAL inne. Har du sjekket?

Så noen kommentarer her på forumet om det nye merket som XXL har tatt inn istedet for REAL. Tror det het Adventure Food. Uansett var det ikke mange lovord å finne: (tatt fritt fra hukommelsen) Dårlig/lite krydret smak, mindre energi, ikke zip lock, står knapt av seg selv når vannet er tillsatt. Gjør et søk så finner du det sikkert.

Travel Lunch har jeg ingen erfaring med.

Testet dei nye på XXL, det er det du sier her , ikke zip lock, dårlig kryddret, lite smak.

Han ene som var med på turen, spiste halve posen med kylling i karri, og tømte resten ut. Og spiste skiver i steden. Null smak va rapporten hans :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på hjemmesiden deres at de skal ha 70 spenn for en pose :roll: Nesten det dobbelte av hva XXL tar når de har det inne.

Er det mulig...

XXL er ikke en intressant kjede å selge dette produktet til da de selger til under kostpris og dreper markedet for andre butikker.

Det er ikke utsolgt for Real Turmat i Norge. Hos en del butikker stemmer dette og hos alle XXL butikkene er det vel tomt. Det er fordi grossistlagrene ikke vil selge det som er igjen til XXL. XXL sier da at det er helt tomt i hele landet. Det kommer litt ann på hvilken kjede butikken er knyttet til. Det er mange butikker som har. Jeg var på Slemdal Sport i Oslo (tilknyttet kjeden Stadion Sport) her om dagen og kjøpte 20 poser. Koster 69 kroner, men det er veilendene pris og det må en bare regne med.

Har forøvrig prøvd Adventure Food fra XXL. Synes ikke denne var så bra som real. Har også mindre energi. Var ikke spesielt god, men et alternativ til "ingen ting" er det da. Var forøvrig ikke spesielt billig. Tror det var 59 kroner. Det er to typer adventure food. En type som er "hell vann i posen" og en annen variant som må kokes i kasserolle. De jeg kjøpte i butikken på XXL var av typen "hell vann i posen".

Det at en må betale kr. 69,- pr. pose er vel bare en del av "gamet". På min tur over Hardangervidda i juli regner jeg ikke med å kjøpe kilocalorier fra hyttene som er rimeligere, men en kan jo håpe :D

Mvh

Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.