Gå til innhold
  • Bli medlem

Fellelim som tåler skikkelig kulde ?


Kjetil66

Anbefalte innlegg

Hei, skulle gjerne hatt litt hjelp til valg av fellelim.  

Har et par SkiTrab feller som jeg helt siden de var nye, har reagert på at fester svært dårlig i kulde.
Ved -15 er limet helt "dødt" og umulig å få til å feste dersom man må ta fellene av og på ute.
Er derfor nødt til å "fornye" dette originallimet.
Ser at det finnes et par varianter av lim på rull/papir, og dette frister i utgangspunktet fremfor tube, som framstår som noe mer styr å påføre.
Men det viktigste er at jeg får tak i et lim som fungerer i kulde.

Noen som kunne tenke seg å gi en anbefaling av fellelim basert på konkrete erfaringer ?

Endret av Kjetil66
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På kalde turer har jeg fellene innafor ulltrøya dersom de skal på igjen samme dag. Det funker.

Skal du påføre nytt lim så fungerer tube best på smale feller. Bruk f.eks Black Diamond renew skin glue på rull på brede.

Før du legger på nytt lim, ville jeg ha prøvd med strykejern for å freshe opp igjen limet. Bruke med eller uten bakepapir mellom. Legg fellen ut eller så kaldt som mulig før papiret fjernes igjen.

Sjøl har jeg brukt smørejern direkte, og kjørt det på passende temp så limet glattes ut, og deretter fjernet griset på jernet med papir mens det er varmt. Da blir overflaten veldig sticky igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.