Gå til innhold
  • Bli medlem

Lette fjellsko


derp

Anbefalte innlegg

Nok en "nye fjellsko tråd"!
Har noen Viking Grizzly GTX jaktstøvler fra før av, men syns de er litt for store og klumpete. Samtidig som de veier over 900g per sko, som er alt for mye for meg. 
Jeg liker støtten og høyden på viking skoa, samt at jeg aldri har blitt våt med de, men blir for tunge.


Trenger noen sko som er all around sko, som kan brukes til korte turer og lange turer med tung oppakning.

Har kikket på litt forskjellige sko, flere som jeg har sett har blitt anbefalt her inne.
Crispi Fjellstøvel Valdres
Skarven 2.0

Noen andre sko som er verdt å ta en kikk på? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, tshansen skrev:

Alfa sine ?

https://alfa.no/shop/jaktstovler/a-p-s/bukk-a-p-s-m

700g noe lettere enn dette skal vel godt gjøres å få med tanke på jaktstøvler 

Spurte Alfa om disse selv. Jeg ønsket en god holdbar støvel som er lettest mulig å holde vanntett. Svaret jeg fikk var at bukk er en lett støvlel som ikke er så holdbar.

Om goretex menbranet ryker innenfor reklamasjonstiden er dette en godkjent reklamasjon hos Alfa. Men før eller siden kan det ryke, og da er det mulig å holde en lærsko noenlunde tett, men det er vanskelig å smøre de helt tett etter membranet er røket.

At en lett sko er mindre holdbar enn en tung sko er vel bare naturlig.

Endret av Mareng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutes ago, Mareng said:

Spurte Alfa om disse selv. Jeg ønsket en god holdbar støvel som er lettest mulig å holde vanntett. Svaret jeg fikk var at bukk er en lett støvlel som ikke er så holdbar.

Om goretex menbranet ryker innenfor reklamasjonstiden er dette en godkjent reklamasjon hos Alfa. Men før eller siden kan det ryke, og da er det mulig å holde en lærsko noenlunde tett, men det er vanskelig å smøre de helt tett etter membranet er røket.

At en lett sko er mindre holdbar enn en tung sko er vel bare naturlig.

@Bjarne H.S. har vel benyttet disse og blogget sine erfaringer så langt

http://bjarnesturblogg.blogspot.no/2017/12/alfa-bukk.html

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Mareng skrev:

Spurte Alfa om disse selv. Jeg ønsket en god holdbar støvel som er lettest mulig å holde vanntett. Svaret jeg fikk var at bukk er en lett støvlel som ikke er så holdbar.

Om goretex menbranet ryker innenfor reklamasjonstiden er dette en godkjent reklamasjon hos Alfa. Men før eller siden kan det ryke, og da er det mulig å holde en lærsko noenlunde tett, men det er vanskelig å smøre de helt tett etter membranet er røket.

At en lett sko er mindre holdbar enn en tung sko er vel bare naturlig.

Ja, jeg har selv Bever skoene, nettopp pga det du skriver over. Men skal man ha minst mulig vekt, vil det gå på bekostning av noe :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.