Gå til innhold
  • Bli medlem

Real


Kristian Bøhler

Anbefalte innlegg

Annonse

Nei. Aldri hatt problem med det bortsett fra med sånne muzlivarianter, men jeg klarer ikke spise noe som ligner muzli, havregryn, havregrøt eller noe som ligner ellers heller. Ga bare sjokolademuzlien en sjanse for en lettbåret frokostvariant ;-) 


Jeg har sikkert spist 100 Real-poser i løpet av de siste årene og har aldri hatt noe problem med dem. HA gjerne litt mer vann enn anbefalt i dem om du er på tur over flere dager. Det er bedre for magen med for mye vann i dem enn for lite vann

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også x- antall Realposer (middag) bak meg og har aldri merket noe ubehag. Riktignok spiser jeg fortsatt av lagerbeholdningen i kjelleren, fra før de endret til "helrøde" poser. Har aldri prøvd noe annet enn middagsvariantene fra Real, men de funker bra for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Kristian Bøhler skrev:

Har vært på en liten 4 dagers tur i Nordmarka

Jeg har også satt til livs en del real, av alle typer, inkl frokost. Ikke merket annet enn at jeg syns smaken blir litt 80% real og 20% det som står på pakka. Litt ekstra vann og la den stå inn i ei lue med en pose litt lengre enn det som står på pakka. Er ellers veldig glad i Lyofood posene, der smaker alt forskjellig.

ps det er en ledig kalenderluke den 18! Når har du sikkert er par bilder og en liten tekst som kan passe der etter turen! Alt er bedre enn en tom luke😀 Trenger bare et par bilder og litt om turen. Litt kvalme gjør jo turen litt mere interessant!

nb: er du sikker på at du ikke har fått sotpartikler  i kjelen? Da blir det lut og du blir kvalm.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Memento mori skrev:

Jeg har også satt til livs en del real, av alle typer, inkl frokost. Ikke merket annet enn at jeg syns smaken blir litt 80% real og 20% det som står på pakka. Litt ekstra vann og la den stå inn i ei lue med en pose litt lengre enn det som står på pakka. Er ellers veldig glad i Lyofood posene, der smaker alt forskjellig.

ps det er en ledig kalenderluke den 18! Når har du sikkert er par bilder og en liten tekst som kan passe der etter turen! Alt er bedre enn en tom luke😀 Trenger bare et par bilder og litt om turen. Litt kvalme gjør jo turen litt mere interessant!

nb: er du sikker på at du ikke har fått sotpartikler  i kjelen? Da blir det lut og du blir kvalm.

Bare jeg som reagerte så tror ikke det...

 

 Hvet ikke hvordan den julekalenderen fungerer :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Kristian Bøhler skrev:

 

 Hvet ikke hvordan den julekalenderen fungerer :-) 

Dersom du vil, kan du åpne kalenderen for den 18.12 for så å legge inn som aktivitet at du ønsker å skrive innlegg, kalle det for f.eks. Kristians kalenderinnlegg.
Deretter publiserer du innlegget den nevnte dato, Husk å tagge innlegget med Julekalender 2017.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen personer reagerer på enkelte menyer fra Real. Prøv gjerne forskjellige menyer. Selv liker jeg pasta, og styrer langt unna fisk. Om dette er maten eller mentaliteten vet jeg ikke.

Anbefaler hvis det er sistnevnte å spice opp med litt smør, pølse eller mild krydder. Det gir en god variasjon og lurer hodet til å tro at dette ikke er "tørrfor". 

En diett utelukkende av tørrmat over lengre tid kan gi noen fysiske reaksjoner for enkelte uavhengig om det smaker bra eller ikke. Varier dietten isåfall på neste tur. Kanskje bare real annenhver dag? 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.12.2017 den 13.31, martin.m skrev:

Dersom du vil, kan du åpne kalenderen for den 18.12 for så å legge inn som aktivitet at du ønsker å skrive innlegg, kalle det for f.eks. Kristians kalenderinnlegg.
Deretter publiserer du innlegget den nevnte dato, Husk å tagge innlegget med Julekalender 2017.

Er bare helt nybegynner så er lit skummelt med den julekalenderen ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kan avogtil bli uvel av REAL (prøvar av di styre unna) , for meg trur eg det handlar om saltmengda. 

Ein annan ting som kan vere , men berre er eit skot i blinde, er jo at dersom ein er veldig sliten,av typen "glukogenlager faretruande tome" så kan ein oppleve kvalme, og denne kan tilta etter inntak av mat og drikke, og halde seg slik til kroppen har "stabilisert" seg att. Om du ikkje reagerar på mykje salt, og ikkje var veldig sliten, er eg tom for forslag til årsak :P 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Sig Man skrev:

For min del så er det bare smaken av real som gjør meg kvalm, en 3 mndrs real-diett hjalp ikke på lysten. Er man passe skrubbsulten og hiver oppi en klatt smør så går det greit. 

Litt krydder hjelper. Spiser man det ofte går man lei ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Turlyst

Ser at prisene på Real nærmer seg 100kr. På tide å sette sammen egen meny. Kan få mange gode måltider for nær 100-lappen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser at trådstarter mener å ha blitt litt kvalm:  

Dette minner meg om den ene gangen jeg kjøpte 3-4 hamburgere på McDonalds (noe jeg skjeldent gjør), så da jeg satt hjemme og spiste, så ble jeg kvalm og måtte kaste opp. Formodentlig, så spekulerte jeg da, at det var kanskje et for meg uvanglig stort fettinnhold innen kort tid, med alt dette kjøttet som muligens gjorde at jeg ble kvalm og ville kaste opp, dette veldig kort tid etter at jeg var ferdig med å spise hamburgerne. Det var ingenting galt med selve mengden mat i seg selv.

Jeg mener å kunne huske sånn vagt, at jeg merket på smaken/konsistensen at kjøttet virket fettrikt, slik jeg tolket det der og da. Dette i tur, minner meg on enkelte type wienerpølser jeg har spist et par ganger, hvor kjøttet virket speiselt fett-aktig. Husker ikke hvem som laget nettopp disse wienerpølsene.

Men, akk, jeg er ingen ernæringsekspert, så jeg tar kanskje feil å tro at det må være spesielt mye fett i hamburgerne fra McDonals. Uten å skulle ville kommentere om mat derfra altså.

Jeg kom nå også på den gangen jeg kjøpte en pakke med sånn type innbakt kjøtt, som varmes i ovnen. Det viste seg at i disse, så var mørkt svidd fett blitt inkludert i maten, noe som var forklaringen da jeg klaget på produktet i ettertid. Tydeligvis en produksjonsfeil. Jeg sluttet selvfølgelig å kjøpe dette produktet fra frysedisken videre.

Endret av Epletre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

100,- kroner for en Real begynner å bli bra hårete! Har selv opplevd å bli kvalm av real! Ca halvveis i posen så vil ikke kroppen ha mer, selv om jeg er langt ifra mett og vet jeg trenger mer næring. Om det kommer av blandingen i posen, eller bare at kroppen ikke er helt vant til å spise denne type mat vet jeg ikke! Tror ikke det er noe gale med produktet i seg selv, det er bare for intens blanding. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Enig. Har kjøpt noe Trek n eat. Prøver å bruke rabattkoder på Real, men vil nok prøve å sette sammen andre måltider. 1 uke på fjelltur blir en avveining mellom vekt og nytelse. Håper på ørret nesten hver dag :)

 

Mer mat i Trek n eat - fyller bedre opp en Real.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng

Jeg kjøpte en del Summit To Eat på tilbud til 29kr på XXL. Synes alle smaker godt jeg 👍

Har som regel med litt kaffimat også (fyrstekake).

Synes alle disse typene middager er store nok måltid. Om man får 100 kalorier for mye eller for lite spiller ingen rolle for meg. Jeg har ett par kilo (ikke 10 kilo) for mye kroppsfett. Det er svært mye energi i det, og det gjør ingenting om kroppen henter noe derfra :)

Endret av Mareng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også kvalm av Real, men det er pga all paprika (og salt) og jeg er allergisk mot paprika 😜 lapskaus kan jeg spise da. 

Men hva heter Mountain House sin mat nå? Deres lasagne er en favoritt. 

Og hvem er best på vegetar type bulgur ol? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, ganske drøy pris. Men jeg tilhører (fåtallet?) de som syns de fleste utgavene av Real er helt greit. Derfor pleier det å bli med noen hjem om jeg finner de til nedsatt pris. Ellers har jeg også tydd til Trek´n eat innimellom og syns de også er helt greie. Det er noe med enkelheten i disse typer mat som tiltaler meg. Bare vann og ingen oppvask. Passer meg skikkelig bra.

På den annen side er jeg ikke i tvil om at det går an å få bedre matopplevelse på tur, men krever ikke det litt mer innsats av meg?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
22 minutter siden, rayun skrev:

Bare vann og ingen oppvask. Passer meg skikkelig bra.

Føler det på samme måte - ingen oppvask👍

Jeg savner annen mat, noe det blir mer av utover. Datteren min spiser ikke Real, så da blir det å finne andre måltider. Håper på ørret. Pannekaker er noe vi skal ha med oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gittiamo skrev:

Jeg blir også kvalm av Real, men det er pga all paprika (og salt) og jeg er allergisk mot paprika 😜 lapskaus kan jeg spise da. 

Men hva heter Mountain House sin mat nå? Deres lasagne er en 

Nå heter det Summit to eat i Europa. Pasta Lasagne er også min favoritt. Den er faktisk meget bra 😃 Min erfaring er at jo enklere det er jo bedre smaker det. Disse som prøver å gjøre det «fancy» blir ikke noe greie på. Pastabaserte retter får ikke gått skikkelig gæernt 😉

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen er stiv ja! Nå syntes jeg ikke akkurat at Real har mye salt? Snarere tvert om men så er jeg kanskje litt miljøskadd når det gjelder salt ;)
Men som flere har vært inne på så finnes det andre alternativer og generelt syntes jeg pasta baserte tørrmat pakker stort sett glir lettere ned en mye annet.
Litt ekstra smør, krydder og noen pølsebiter eller annet så hjelper det. Syntes også det hjelper endel om man har oppi endel mer væske en hva som er anbefalt. Blir det for tykt og grøtete så setter det seg liksom litt fast i svelget.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Jeg har ofte mer væske enn anbefalt samt at jeg lar den godgjøre seg lenger enn 10 min.

Lapskausen peppres og krydders. Real Viltgryte liker jeg samt noen andre. For mer næring lager jeg potetmos ved siden av. 

Endret av Turlyst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.