Gå til innhold
  • Bli medlem

Primusfyring i telt - MSR XGK minst skummel på CO 😀- A magasinet 4 sider


Memento mori

Anbefalte innlegg

Annonse

I artikkelen avslutter Bengt Rotmo  med at han " nesten konsekvent har brukt en primusmodell som i flere målinger som i flere målinger har vist seg som en av de tryggeste brennerne mtp kullosutslipp, spesielt når den fyres med bensin."

Og brenneren er ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste ikke hele overskriften 😊 MSR XGK, men det står ikke i artikkelen i A magasinet. Og ser jo at RV skriver at det ble fjernet som tekstreklame... Så da har jeg skrevet to helt unyttige innlegg 😂

Endret av Movy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva A-magasinet er, men jeg gidder ikke å tegne ett abonnement for å lese èn artikkel, som jeg kanskje blir skuffet over. Ikke finner jeg artikkelen når jeg søker med google heller.

Jeg tar gjerne imot screenshots, hvis noen har lyst å sende, og hvis dette er noe å lese :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mareng skrev:

Vet ikke hva A-magasinet er, men jeg gidder ikke å tegne ett abonnement for å lese èn artikkel, som jeg kanskje blir skuffet over. Ikke finner jeg artikkelen når jeg søker med google heller.

Jeg tar gjerne imot screenshots, hvis noen har lyst å sende, og hvis dette er noe å lese :) 

A magasinet er i vedlegg til Aftenposten fredag. Kjøpte papir avisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Mareng skrev:

 

Vet ikke hva A-magasinet er, men jeg gidder ikke å tegne ett abonnement for å lese èn artikkel, som jeg kanskje blir skuffet over. Ikke finner jeg artikkelen når jeg søker med google heller.

Jeg tar gjerne imot screenshots, hvis noen har lyst å sende, og hvis dette er noe å lese :) 

 

Det koster 1,- kr å teste Aftenposten en mnd på nettet. Da blir det moralsk riktig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Memento mori skrev:

Det koster 1,- kr å teste Aftenposten en mnd på nettet. Da blir det moralsk riktig. 

Takk for tipset :) 

Da slipper jeg at moralpolitiet kommer og tar meg 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Mareng skrev:

Takk for tipset :) 

Da slipper jeg at moralpolitiet kommer og tar meg 😂

Du går nok klar, her er linken til FFI sin testrapport, du finner det meste der https://www.ffi.no/no/Rapporter/2012-00404.pdf Det er flere tråder her om denne og div. ekspedisjoner hvor det kunne gått riktig galt.

  • Liker 2
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutes ago, Per Fredrik said:

Du går nok klar, her er linken til FFI sin testrapport, du finner det meste der https://www.ffi.no/no/Rapporter/2012-00404.pdf Det er flere tråder her om denne og div. ekspedisjoner hvor det kunne gått riktig galt.

Takk for den linken, det er første gang jeg har sett CO-resultater fra 111. Og både stille- og bråkebrenner.
Helt tydelig at kjeler med varmeveksler (Eta-Power) gir dramatisk større CO-utslipp enn flatbunnete kjeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.