Gå til innhold
  • Bli medlem

Selvmekka drag til pulk.


uteturen

Anbefalte innlegg

Dette prosjektet startet med prøving og feiling i fjor vinter og fortsetter i år. 

Tanken er ikke å få til noe som er like bra som kjøpt, men som er litt bedre enn tau i vårt terreng. 

Fjorårets fungerte ganske ok og dette er bare en videreutvikling. 

Alt utstyr er kjøpt på biltema. Kompis bruker brøytestikker og jeg bruker el rør 

 

Å ha noen slike små prosjekter hjelper på tursyken mens man venter på ledig tid for lengre turer.... 

Kom gjerne med innspill til videre utvikling. Neste steg blir tverrstag. 

IMG_20171206_212353_174.jpg

Kompisen sin med brøytestikker 

IMG_20171206_212353_167.jpg

Innfesting på min. 

DSC_0429.JPG

Fronten på min 

Endret av uteturen
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan også være lurt å se om du får tak i noen solide fjær som kan hektes på der du fester stagene til pulken. Da vil det bli litt mer behagelig når du går og du slipper alle disse små rykka og nappene i selen.

Jeg har til nå brukt noe strikk greier i hoftebeltet men er på jakt etter noen fjær, har ikke helt funnet noe brukende enda :)

Endret av Tor-Erik-L-77
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Lompa skrev:

Ulempen med å montere tverrstag er at stagene da gjerne må kappes, og pulken derfor kan ta deg igjen når du kjører utfor. De fleste som bruker "brøytestikkemetoden" pleier å krysse stagene. Det gir bedre stabilitet.

Har gått med kryssa stag siden jeg først lagde oppsettet, men har nå en liten plan på tverrstag, så følg med. ;) fordelen med kryssa stag derimot er at pulken følger bedre med i skogsterreng.

4 minutter siden, Tor-Erik-L-77 skrev:

Det kan også være lurt å se om du får tak i noen solide fjær som kan hektes på der du fester stagene til pulken. Da vil det bli litt mer behagelig når du går og du slipper alle disse små rykka og nappene i selen.

Jeg har til nå brukt noe strikk greier i hoftebeltet men er på jakt etter noen fjær, har ikke helt funnet noe brukende enda :)

Vi brukte fjærer fra båtavdelingen på biltema i fjor, de fungerte ganske bra, skal se om jeg finner dem igjen.

 

Forøvrig en liten kuriositet, men han tullingen som var med meg denne kvelden er nå nede i 2,1 kg på sekk, telt og sovepose, så han kunne strengt tatt klart seg uten pulk... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, uteturen skrev:

Forøvrig en liten kuriositet, men han tullingen som var med meg denne kvelden er nå nede i 2,1 kg på sekk, telt og sovepose, så han kunne strengt tatt klart seg uten pulk... ;) 

Pulk er gjerne forbeholdtvinterturer, og hvis han er nede i den vekta vinterstid så er det best du tar med litt ekstra til ham i pulken din.. ;) 

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lompa skrev:

Pulk er gjerne forbeholdtvinterturer, og hvis han er nede i den vekta vinterstid så er det best du tar med litt ekstra til ham i pulken din.. ;) 

Det snakk om "vinterutstyr" ja....

Har begynt å skjønne at det kan pakkes lettere jeg og, men den vekta det er snakk om der er ekstrem.. mye fint å få fra junaiten!

Endret av uteturen
skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.