Gå til innhold
  • Bli medlem

Et friluftsliv


virrma

Anbefalte innlegg

Annonse

Flott kalenderinnlegg. Jeg er jo så heldig å ha "kjent" deg fra et annet forum også, helt fra starten, og med dette gir du et fint sammendrag. Jeg syns hverdagen er en karusell uten like, sliter med å hente meg inn, og det som gir oss alle mest energi, er det å komme seg ut. Godt å se at det er flere som sliter med det å få fri til friluftslivet.
Men du har utrolig mye å se tilbake på. Dere har opplevd utrolig mye i løpet av de ti årene som har gått, og alt det du har lært jenta di. <3

Lykke til i 2018 :flowers:
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble helt rørt jeg! Du har vært utrolig flink til å ta henne med på tur, et forbilde :-) Jeg har ikke fått rukket så mye uteliv som jeg har ønsket med mine to gutter som nå er blitt store, men jeg håper virkelig at de turene de er blitt tatt med på bidrar til at de etter hvert finner samme gleden ved friluftslivet som det jeg har selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige tilbakemeldinger!

@martin.m har nok rett. Det er en del viljestyrke ute og går hos oss begge og begge to har stor glede av turene og opplevelsene ute. Det har også betydd veldig mye for relasjonen vår. Den gjensidige avhengigheten vi opplever på tur, gjør det veldig tydelig at begge må bidra (selvsagt etter forutsetninger), og begge deler på mestringsfølelsen. Samtidig er turene veldig viktige for å roe ned tempoet og fokusere på øyeblikket. Hjemme er det alltid noe som skulle vært gjort - lekser, trening, øving, rydding, venner, jobb... I det vi går vekk fra asfalt begrenser verden seg til her og nå. Det har vi så godt av! 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Herlig å lese! Min erfaring er at ungene tar en pause fra mora si fra sekstenårsalderen, men så tikker det plutselig inn meldinger fra utflyttede studenter med spørsmål om når vi skal planlegge årets tur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Pinsle skrev:

Herlig å lese! Min erfaring er at ungene tar en pause fra mora si fra sekstenårsalderen, men så tikker det plutselig inn meldinger fra utflyttede studenter med spørsmål om når vi skal planlegge årets tur.

Så fint å høre at de kommer tilbake til både friluftslivet og mora! :) Akkurat nå er tur med mamma det kuleste i verden, men det kan vel ikke vare. Da får jeg bare krysse fingrene for at jeg har lagt et godt grunnlag jeg også.  

2 timer siden, SnorreL skrev:

8- åringen min har lest boka di selv, to ganger. Kjempeinspirerende! 

Så kult! Og så flink til å lese, da! Er jo ikke noen typisk barnebok. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 5 år senere...
On 1/29/2018 at 4:06 PM, Pinsle said:

Herlig å lese! Min erfaring er at ungene tar en pause fra mora si fra sekstenårsalderen, men så tikker det plutselig inn meldinger fra utflyttede studenter med spørsmål om når vi skal planlegge årets tur.

Setter pris på å lese denne nå. Pausen begynte nok et par år tidligere enn du skisserte, og det har definitivt blitt færre turer de siste årene. I fjor ble det interrail i sommerferien og masse andre leirer og aktiviteter som var viktigere enn tur med meg. Vi hadde to netter sammen i telt hele sommeren! Til gjengjeld kom ungdommen hjem fra sommerleirer og fortalte om hvor mange telt han måtte hjelpe til med å sette opp og ikke minst store problemer med å overbevise telteierne om at det ikke var lurt å sette opp teltet i sola for at det ikke skulle bli kaldt. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.