Gå til innhold
  • Bli medlem

Isolerende bukse


ViktorS

Anbefalte innlegg

Hei

Er på jakt etter ei isolerende bukse man kan ta under skallbuksa, evnt over hvis man ønsker det. Helst  med glidelås slik at man slipper å ta av f.eks skisko. Kanskje 3/4 lengede eller lignende.

Klarer ikke å finne mye som dette. Noen tips ?

 

Viktor

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
8 timer siden, ViktorS skrev:

Hei

Er på jakt etter ei isolerende bukse man kan ta under skallbuksa, evnt over hvis man ønsker det. Helst  med glidelås slik at man slipper å ta av f.eks skisko. Kanskje 3/4 lengede eller lignende.

Klarer ikke å finne mye som dette. Noen tips ?

 

Viktor

 

Jeg har denne (i herre variant) og er fornøyd med den. Kjøpte den litt stor for å ha over skalbukse i pauser. Har også alfa skisko med gamasjer integrert. Kjekk å dra på seg utenpå stillongsen skal man ut av teltet å hente noe etc. 

https://www.bergans.com/catalog/clothing-women/pants-women/insulated-pants-women/Mjølkedalstind-Insulated-¾-Pants

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anna-buksen fra forsvarsbrukt. Koster en 100-lapp, og har knapper langs siden slik at du bare trekker skallbuksen ned på støvlene og tar på anna-buksen før du trekker opp igjen skallbusken. Har du skallbukse med drop seat tar du bare ned dropp-setet, så kan buskeselene være på mens du knepper på anna-buksen.

Mange på forumet som bruker denne buksen, jeg er veldig fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne som jeg har brukt i en del år. Har hel glidelås samt borrelåslukking øverst på hver side av bena og to mindre lommer foran. Polartec til isolasjon og god  pusteevne dersom man bruker den under skallbukse. Jeg bruker den både utenpå eller innunder øvrig benklær. https://www.norrona.com/nb-NO/produkter/lyngen/lyngen-alpha100-34-pants-m/?color=2325&

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Mountain equipement compressor 3/4. Primaloft, passform som går over eller under skallbukse. Kjekt å ha på topptur, i pauser, isfiske og i teltet.

20170304-IMG_6762.jpg

Arcteryx atom er tilsvarende bukse, men siden den er hel lengde blir det litt ekstra materiale om du bruker den sammen med høye sko/skisko.

Arcteryx har også noen 3/4 lengde (Axino/Axina knickers) som har bedre pustende stoff. Disse fungerer godt som mellomlag når det er skikkelig kaldt, men dessverre ikke glidelås. Et godt alternativ er Norrøna Lyngen Alpha 100 3/4. Alpha isolasjonen er ikke like varm som primaloft, men puster adskillig bedre, og god som mellomlag.

Anna fra forsvaret fungerer, men ikke like komprimerbar og like mye varme/vekt. 

Ellers er det jo mange å velge mellom. Sjorts, 3/4 eller hel lengde i diverse syntetisk eller dun. Det som er felles er at de er digg å dra på når du begynner å fryse på ræva :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.