Gå til innhold
  • Bli medlem

AK74

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg vurderer å kjøpe et par truger til sønnen min, som likte denne framkomstmåten. Han fikk låne mine Journey 25 truger i damevarianten, og disse funket fint. Han er lett, rundt 50 kg. Fant et par på xxl som ikke var så himla dyre, og lurer på om det er noen som har testa disse, og vet hvordan de er. De har jo en type flex bak,  og lurte litt på hvordan det var i forhold til ordinære. Anne

https://www.xxl.no/tubbs-flex-trk-22-w-truge/p/1128466_1_style?gclid=CNCdzajp6tcCFVNOGQodoMkCAg&gclsrc=ds&dclid=CLrN2ajp6tcCFQOLGQodUzULdQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han vokser vel ganske kjapt ut av ett par 22 tommere vel? :)
Om han går bra på 25 så gå for noe alà de du har.
Dagens truger blir jo ikke spesielt mye breiere når lengden øker så man vil jo uansett ikke få "Donald gangen"  :)
Min erfaring er at veldig mange kjøper for små truger til bruk når det blir litt mye/løs snø.
Og det er jo nettopp da trugene virkelig kommer til sin rett :)


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, tubbs skrev:

Han vokser vel ganske kjapt ut av ett par 22 tommere vel? :)
Om han går bra på 25 så gå for noe alà de du har.
Dagens truger blir jo ikke spesielt mye breiere når lengden øker så man vil jo uansett ikke få "Donald gangen"  :)
Min erfaring er at veldig mange kjøper for små truger til bruk når det blir litt mye/løs snø.
Og det er jo nettopp da trugene virkelig kommer til sin rett :)


 

Du har sikkert rett. De har samme trugetypen i 25, så kanskje den passer bedre. Vært greit å høre erfaringer med den flexen i enden. Ser at det skulle være et pluss nedover og på hard snø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Tubbs truger av en annen modell, med med samme festesystem til skoen, som jeg HATER. Nesten umulig å feste uten å måtte ta av deg hanskene og har en tendens til å løsne når du minst ønsker det. Ville aldri ha kjøpt samme modell igjen, selv om trugene ellers er ganske bra. 

Endret av esw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AK74 skrev:

 Vært greit å høre erfaringer med den flexen i enden. Ser at det skulle være et pluss nedover og på hard snø.

Kan dessverre ikke svare på akkurat det !
Men kan ikke huske at det har vært ett følt problem :)
Eneste jeg kan tenke meg med den type ende på trugene er at bæreflaten blir litt mindre pga hullene
samt at sjansen for å henge seg opp i greiner o.l som ligger i snøen blir større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, esw skrev:

Har Tubbs truger av en annen modell, med med samme festesystem til skoen, som jeg HATER. Nesten umulig å feste uten å måtte ta av deg hanskene og har en tendens til å løsne når du minst ønsker det. Ville aldri ha kjøpt samme modell igjen, selv om trugene ellers er ganske bra. 

Måtte inn å se på en youtubesnutt av det festesystemet. Det er annerledes enn på mine Journey, men jeg har prøvd et anna par med noe lignende som disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fundert litt på truger til barna her i heimen også og vurderer disse:

https://www.xxl.no/tubbs-flex-hke-22-truger/p/1144289_1_style

Tubbs Snowshoes Flex HKE 22 2018 model

The new Tubbs Flex HKE snowshoes have been specially developed for children and teenagers who have outgrown the kids size snowshoe but are not yet ready for  the adult models. With all the features of the Flex series the Flex HKE are ideal for children from 9-14 years with shoe sizes from about 34 to 44 EU.

Fant ett eller annet sted at de er spesifisert for 80 - 150 lbs vekt på brukeren, og jr er vel innafor der er par år til enda? Alternativet er større truger for voksne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.