Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til kombinasjonen pulk / sekk


Anbefalte innlegg

Har sett at en del folk foretrekket å gå med en liten sekk i tillegg til pulken. Tenkte også jeg skulle teste dette da det virker på meg som en praktisk løsning. Har et par spørsmål ang dette: 

 

1) Bruker dere pulkselen under sekken? Ser kanskje for meg at selen blir litt i veien for sekken men dette et kanskje ikke noe problem i praktis. 

 

2) Hvilken type sekk er egnet til å sy på D-ringer? Er oppsatt med en svigermor med symaskin og 2 aktuelle sekker; en Fjellräven Funäs 35 (super sekk men litt tynn spenne på hoftebeltet) og en eldre Lill - sport på ca 40 liter (OK sekk, solid og godt polstra men er veldig myk, mangler stivt bæresystem). Kan selvsagt bare prøve dem ut over selen i første omgang men synes ikke den selen er spesielt god å dra med, skulderreimene er mellom annet veldig tynne.  

 

Dette er jo litt sånn typisk "nybegynner funderer på ting før sesongen har starta" men er greit å spekulere litt så man vet hva man trenger å finne svar på ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke mye erfaring, men har brukt taudrag i kombinasjon med liten ryggsekk med kraftig hoftebelte. Laget en løkke som jeg lot gå gjennom hoftebeltet på begge sider og bak til karabinen på "slepetauet". Fungerte knall, men som sagt, ikke noe jeg har gått mange mil med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Acapulka vidda randonne selesekken jeg har kjøpt (ref. Tråd i lenken over), virker ihvertfall tilsynelatende til å være utrolig bra, virkelig!

Kunne sikkert ha sydd d-ringer på norrøna falketind sekken min også, men hoftebeltet på acapulka sekken er noe helt annet og tilsynelatende mye bedre egnet til pulktrekking.

Kan nok fortelle mye mer om sekken etter faktisk å ha prøvd den :) 

Endret av Mareng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.