Gå til innhold
  • Bli medlem

Trinser til Black Diamond


Omnilite

Anbefalte innlegg

Jeg har i enkelte sammenhenger erfart at standardtrinsene til mine Black Diamond Traverse og Expedition staver er for stive. Når føret er hardt og terrenget bratt, kan trinsa hindre spissen få tak og staven "glipper" fordi vinkelen gjør at trinsa tar i underlaget før tuppen. Samme skjer noen ganger ved litt rask/inspirert gange på fjellskiene.

Så et tips til dere som har Black Diamond staver, og gjerne skulle hatt en trinse av den gode gamle sorten: Reservetrinsene til Åsnes har samme skrufeste som Black Diamond.

Jeg har satt Åsnes trinser på et par Black Diamond Traverse, fungerer supert! Gipron stavene mine som er vesentlig tyngre men har lærtrinser har dermed blitt stående i boden.

2017-11-22-21-06-28-.jpg.e4cd5ff7acf45685f34f7db13a6769a3.jpg

Black Diamond original puddertrinse.

5a15dc00b6ca6_snes_reservetrinse_rdoz.jpg.2aed75170c78837d1c2a515d55db3535.jpg

Åsnes reservetrinse.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.