Gå til innhold
  • Bli medlem

SDahl

Anbefalte innlegg

Hallo! 

Er det noen her som bruker "kickbike fatmax" til hundetrening, og som kan dele litt erfaring med den? Lurer på hvordan den er i forhold til ulendt terreng siden den ikke har demper, hvordan den oppfører seg på litt løst føre (gjerne erfaringer på seinhøsten med frosne myrer og sne) osv.. 

Valget står mellom en fatmax eller Crussis Cross 6.2.. Crussis Cross har demper som kan låses, og virker litt bedre til grusvei. Men fatmax ser ut som den kan funke litt lengere utover på seinhøsten/tidlig vinter etter at myrer har fryst (og kanskje halvfryst..) og det har kommet noen cm. sne. 

Hvordan er tilgangen på piggdekk til kickbike fatmax'en? 

Har forresten en trekkvillig korthårs vorsteh :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker kick bike cross max 20. Bruker den til hundekjøring med 2 hunder. En korthåret vorsteh og en huskyblanding. På grusveier er det bra, men på stier blir det mer ekstremt. Sti kjøring har ramma lett for å slå ned i, det blir også mye slag i front demper og det er lett for at det går alt for fort, selv om bremser blir flittig brukt, får også dårlig grep på underlag. Har brukt piggdekk på min kickbike på isete sandveier, det har fungert greit. Tror kjøring på frosne myrer  blir slitsomt, du  kommer nok til å bli ristet i filler, og du må holde lav fart for å beholde kontroll. Her jeg bor er det mye myrer, har kjørt over dem med ski når det er et par cm med snø. Det blir veldig slitsomt for ben, og det blir mye skriking til hundene for å få dem til å dra mindre (  uten at det lykkes særlig bra ).  Fatmax ruller nok en del tyngre, men de store dekkene demper nok noe. Skulle jeg anbefale noe, så blir det selfølgelig det jeg har selv. Passer til grusveier og til nød stier. Er veldig robust og tåler alt. Mange ganger hundene har dratt av gårde før jeg har kommet meg på sykkelen og det har gått bra med kickbiken. Har eid kick bike i over ti år. Vil også anbefale hydrauliske skivebremser. Jeg fikk ikke svart på mye av det du lurte på. Vil vært artig og hørt erfaring fra deg om du får deg en fatmax. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.