Gå til innhold
  • Bli medlem

Vaselinolje i fjøslykta.


r.u.mad

Anbefalte innlegg

Prøvde vaselinolje i fjøslykta og det ser ut til å fungere ganske bra. Fordelen er svak lukt. Så svak, at jeg er i tvil om det er malingen på lykta, eller om det virkelig er olja som dufter litt. Jeg må rett over den og vifte den varme lufta inn i nesa for overhodet og kjenne noe. Den største bakdelen er at vaselinolje ikke er det billigste brennstoffet man kan få fatt i, men jeg har sett priser ned i 100 kr. for en liter og ca. 180 på det høyeste. Veka varer nok ikke fullt så lenge heller, siden vaselinolja har høyere viskositet enn f.eks lampeolje, og veka vil få det hardere med å trekke brennsoffet opp. Hellepunktet for vaselinolje er desverre ikke lavere enn -40, men det skulle vel holde for de fleste.

Hvis ikke noen kommer å sier at "vaselinolje er farlig å brenne" tror jeg at jeg kan anbefale folk og prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.