Gå til innhold
  • Bli medlem

Juletur i Femundsmarka


Pulksliter'n

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg tenker å bryte alt som heter tradisjoner denne julen og bruker heller feriedagene på en ukes tur i Femundsmarka. Planen er å starte ut i fra Langen lørdag 23. desember og labbe innover med ski og pulk, foreløpig bare jeg og bikkja, en breton ved navn Primo. Er det noen som tenker samme tanken og kunne vært interessert i å slå følge? Send meg en PM da vel! :D

Hilsen Petter & Primo 🐶 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta trolig noen dager i Femundsmarka i romjulen hvis vær, føre og familiære forhold tillater det. Skal holde utkikk etter deg og evt andre.

Her er bilde fra Langtjønnvassdraget i dag. Ikke mye snø enda, 15-20 cm uten såle under, men det bedrer seg nok til jul.

DSC_0148.jpg.4468d9e5146e4088c7684ad1d119f89b.jpg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Gisle Uren skrev:

Ta trolig noen dager i Femundsmarka i romjulen hvis vær, føre og familiære forhold tillater det. Skal holde utkikk etter deg og evt andre.

Her er bilde fra Langtjønnvassdraget i dag. Ikke mye snø enda, 15-20 cm uten såle under, men det bedrer seg nok til jul.

DSC_0148.jpg.4468d9e5146e4088c7684ad1d119f89b.jpg

Du må ikke legge ut slike bilder. Vurderer jo nesten seriøst å stikke fra familie og venner for å vase rundt opp i "lia" der.

  • Liker 2
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Her ble det flere tilbakemeldinger enn forventet, hyggelig det :D Pasvikskogen i juletider høres forlokkende ut, er det nasjonalparken som skal utforskes, eller bare generell koievandring? Jeg har vandret mye der og fyrt tyribål mang en gang både på jakt og vinterstid, god tur :)

 

Blir nok en litt sen start på lille julaften. Starter i fra svigers på morgenen og kjører i ca. 5 timer, deretter får jeg se an litt hvor langt jeg går i nattens mulm og mørke. Kanskje krysses våre spor :) 

 

Toppturer går jeg bare på sommeren, vinteren betyr ski og pulk for meg :) 

Slike bilder vil vi se mer av,  så helt konge ut 😁 Jeg har lurt litt på isforholdene i området, men det ser jo ut til at det er godt med is allerede, da er det en mindre bekymring.

Har flere ganger hatt styggsjøkoia som mål, men kommer aldri så langt før tidsklemma gjør at jeg må snu, kanskje denne gangen. 🙃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En rough plan vil være å starte i fra Langen forhåpentligvis ikke noe senere enn 15:00 23. Deretter går turen mot Lorthølbua og videre mot Grunnhåbua om været og føret er greit. Er jeg tidligere ute vil jeg nok prøve å nå Gubbtjønnbua, eller Langmyrbua, alt avhenger av føret og når tid jeg starter. Jeg husker ikke helt ruten fra i fjor og er det ingen spor kan det ta litt tid å orientere i mørket. Deretter oppover til Muggsjøen, Skjebrofjellet og Fautbua. Om jeg rekker det tenker jeg å ta en natt i Styggsjøkoia, deretter blir det nok å følge sporene ut igjen. 

Veldig mye variabler som spiller inn, turen blir til underveis har jeg funnet ut og planer er til for å endres 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.