Gå til innhold
  • Bli medlem

Thermarest NeoAir Trekker - lekkasje?


Anbefalte innlegg

Jeg spontankjøpte et Thermarest Trekker før jeg skulle opp på Preikestolen i sommer, da jeg frøs litt natta før ved Lindesnes fyr.

Sov i telt, og med Thermarest z-lite under, da dette er mitt første "tykke" oppblåsbare, og jeg ikke vet helt hva de tåler.

Da jeg våknet var det ikke like mye luft i underlaget som når jeg begynte, men jeg var mer opptatt av soloppgangen enn liggeunderlaget der og da. Skrev det av som temperatur- og trykkfall eller noe annet jeg ikke kan noe om.

Neste gang jeg brukte det var jeg innendørs, i feltseng, og her også merket jeg at luften gikk ut av det! Her var det varmere, og jeg tenkte at "kanskje det er at det er varmt som gjør det".

Siste forsøk nå var utendørs igjen, og luften gikk ut så fort at jeg måtte blåse det opp på nytt både rett før jeg la meg og når jeg våknet for naturens kall midt på natten, og fortsatt var det pløsete igjen når jeg våknet med solen!

 

Det er ingen merkbare lekkasjer i det, og jeg har forsøkt å holde det under vann. Tror det siver for sakte til å lage synlige bobler i vannet, dessverre.

Nå har jeg skjønt at dette ikke "bare er sånn det er", og har lyst til å klage på det.

Tror dere XXL tar det imot uten kvittering, eller blir jeg sittende med skjegget i postkassa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 minutter siden, Dingsen skrev:

Blåser du den opp med munnen vil den krympe om det er kaldt. Fikk helt jernteppe her :D Sikkert noen som kan forklarer dette bedre :D

Akkurat, det kan jo være noe å tenke på!

Fordi at du puster inn varm luft i underlaget, luften krymper markant i volum når den blir kjølt ned.

Blåser du opp med pumpe er luften som kommer inn i underlaget allerede kald, og ved kaldere temperatur ila natten vil ikke luften krympe så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.